Gå til innhold

Forslag på selskapsleker!!! :-)

Gjest Mammamoms og 05.12.08-jenta

Anbefalte innlegg

Gjest Mammamoms og 05.12.08-jenta
Skrevet

Når familien min er samlet, og de små er lagt, kan det være morsomt med noen "leker" for oss voksne også.

Jeg vil gjerne ha mange forslag med gode beskrivelser!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er en engangslek da, men de er ofte morsomme og det finnes mange av dem.

Spill-leder som for eksempel heter Mari sier: "Vi skal på hyttetur,og jeg tar med meg en melon."

Så kommer neste person med et forslag om hva denne vil ha med, og så må spill-leder fortelle om han/hun får lov eller ikke.

Poenget er at man bare har lov å ta med seg ting som begynner på ens egen forbokstav.

Kari for ikke lov å ta med seg melon, men hun kan for eksempel ta med kjeks.

Etterhvert som folk har knekt koden skal de bare svare riktig uten å fortelle løsningen. Så holder man på helt til sistemann har klart det. Så sant det ikke drøyer for langt ut da.

Skrevet

Familien min er en quiz-familie, så hos oss er det det som teller. Del inn i lag og del ut ark med faktaspørsmål i ulike kategorier. En artig variant er en familiequiz, men det funker best hvis man er en stor familie. Vi har hatt det et par ganger, men vi er over femti når vi samles. Da er det litt artig med spørsmål som: Hvilket år giftet Bent og Anne seg? Hva er Guri utdannet som? Hvem er utdannet faglærer i gym osv.

Skrevet

Alle får en liten lapp hver hvor man skriver navnet på en person som man regner med at alle vet hvem er. Så er det en som ikke har skrevet navn, men denne samler inn alle lappene. Denne personen leser alle navnene høyt to ganger, og så skal de ikke gjenntaes mer.

Poenget er at man skal prøve å finne ut hvem som har skrevet hvilket navn.

Man starter med en av personene i rommet. Denne sier et av de skrevne navnene, og sier hvem han tror har skrevet dette. Den som blir gjettet på må bekrefte/avkrefte. Hvis han som gjettet, gjettet riktig er den han gjettet på ute, og han som gjettet for et nytt forsøk. Når han så tar feil, er det nestemann sin tur til gjette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...