Bilba og gutta :) Skrevet 15. april 2009 #1 Skrevet 15. april 2009 Gutten min er bare 9 dager gammel og har ikke gulpet noenting - helt til i dag. De siste måltidene har kommet opp igjen - er ikke en liten gulp, men heller oppkast vil jeg si. Han begynte å brekke seg i går, men da kom det ikke noe særlig. Men i dag derimot... er dette normalt eller?? Han er forkjøla også stakkar, snørrete og tett. Kanskje det har noen sammenheng? Han virker frisk og fornøyd ellers og sover godt. Noen andre som har det/har hatt det sånn?
helene0: jan09+jun11 Skrevet 15. april 2009 #2 Skrevet 15. april 2009 Vi hadde det også sånn en dag. Det har nok sammenheng med at han er tett. Prøv å dryppe med saltvann før hver gang du ammer. Det hjalp for knøttet hvertfall.
Bilba og gutta :) Skrevet 15. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 15. april 2009 Takk for tips. Men koker du vann og tar salt oppi? Eller kan jeg bruke sånn nesespray som kun inneholder vann og salt? Mirwana eller hva den heter...
elikatt -mamma til 4- Skrevet 15. april 2009 #4 Skrevet 15. april 2009 Det er ikke normalt at han skal spy opp maten, høres nesten ut som omgangssyke. Hvis han kaster opp mye av det han spiser må du vurdere å ringe lege, så små babyer blir lett uttørket. Det beste mot tett nese på babyer er morsmelka di, la han suge litt så melka kommer, så spruter du en god sprut inn i nesa hans. Etter en liten stund kommer det masse snørr ut!
trollmor & trollungene Skrevet 15. april 2009 #5 Skrevet 15. april 2009 Kan også være et symptom på melkeallergi. Du kan jo prøve å kutte ut matvarer med melk hvis du ammer. Bør se forskjell innen en uke. Uansett ville jeg kontaktet legen hvis det vedvarer. Blir fort dehydrerte disse små nurkene.
Bilba og gutta :) Skrevet 16. april 2009 Forfatter #6 Skrevet 16. april 2009 Takk for svar alle sammen. De skjedde bare 2 ganger i går, så da regner jeg med at det var pga av at han var tett, evt at han rett og slett var kvalm. Skjønner ikke helt hvor han skal ha fått omgangssyke fra heller, så tror liksom ikke det er det heller. Han er fortsatt tett, men skal prøve igjen med melk i nesen. Synes det er vanskelig å få det oppi, men får gjøre et nytt forsøk
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 16. april 2009 #7 Skrevet 16. april 2009 Noen forkjølelser kan starte med litt oppkast! Og du kan fint bruke den saltvannssprayen på ham, mener at d stod på pakka at den kan brukes på spedbarn også (er jo bare en naturlig saltvannsoppløsning, uten farlige stoffer:) Hjelper også å ligge med hodet litt hevet, kan f.eks heve hodeenden på sengen!
Bilba og gutta :) Skrevet 16. april 2009 Forfatter #8 Skrevet 16. april 2009 Jaa nå så jeg det. For spedbarn, barn og voksne Han sover i bag, men hever hodeenden litt. Problemet er at når han våkner på natta har han nesten forsvunnet under dyna... så vet ikke om jeg tørr å gjøre det mer. Hever bare bittelitt da, men virker som han sklir ned liksom... skjønte ingenting da jeg skulle amme i natt og ungen var omtrent borte, hehe.
helene0: jan09+jun11 Skrevet 17. april 2009 #9 Skrevet 17. april 2009 Et tips for at han ikke skal skli nedover i senga er å legge han på et helseteppe, da blir senga litt mer ru og han sklir ikke like lett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå