Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

min sønn har vært grinete de siste dagene, han er 1 år akkurat og har nettopp fått igjennom to tenner - i natt da jeg holdt på med han i sengen min så jeg plutslig at han hadde blod i hele ansiktet - han var svært sutrete og fikk ikke sove - jeg vaske han og så at han blødde fra munnen, det så ut til å være den strengen som er festet i overleppe, han blødde endel gjennom natten - men ikke noe alvorlige greier. Dagen etter ser jeg at den strengen på en måte har løsnet, den har tydligvis sitti festet helt mellom fortennene hvis dere skjønner hva jeg mener? Det har selvsagt slutti å blø, og ser ut til å ha begynt å gro allerede. Han har ikke slått seg, og har aldri blødd før, er dette normalt? Jeg befinner meg i utlandet, og dessverre er helsetjenesten her en vits.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørres ikkje ut som noe farlig. E nok bare den strengen som har vært litt stram, og når tenna ska komme seg frem i gummene så blir det jo litt forandring i tannkjøttet. Så lenge det har slutta å blø nå, så hadde eg ikkje bekymra meg så veldig. Det vil nok være litt ømt og sårt i dag og i morgen kanskje, men det gror fort i munnen heldigvis!! :)

Skrevet

Hei

Tror ikke du trenger å bekymre deg :-)

jenta mi har den strengen inn mellom fortennene sine, hun er nå 2 år og den er fortsatt der. Om den ikke ryker av seg selv så kommer tannlegen til å klippe den etterhvert når hun blir litt eldre.

Er også normalt at det kan blø ganske mye når de klipper den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...