Anonym bruker Skrevet 15. april 2009 #1 Skrevet 15. april 2009 Vet de ikke hvor mye skader de forårsaker?
Anonym bruker Skrevet 15. april 2009 #2 Skrevet 15. april 2009 dette er et evig tema her inne... men jeg mener at så lenge det brukes med måte, så er det greit for meg! her har vi en slik, og junior elsker å bevege seg rundt i den! da kommer han seg opp og kan traske nesten hvorsomhelst!
Anonym bruker Skrevet 15. april 2009 #4 Skrevet 15. april 2009 "FACT: Baby walkers do not help your baby to walk earlier. In fact, they often delay walking. FACT: A baby in a walker can move at a speed of 3 feet per second. This is much faster than a baby can move on his own. FACT: Gates do not prevent babies from tumbling down stairs in walkers. Children can take the gate down or the baby walker can knock the gate loose. FACT: Baby walkers put children at increased risk for burns, poisonings, and drownings. This is because the child can move about faster and reach dangerous objects. FACT: Most baby walker injuries happen while at least one parent is at home watching the child." (http://www.med.umich.edu/1libr/pa/pa_walkers_hhg.htm)
Anonym bruker Skrevet 15. april 2009 #5 Skrevet 15. april 2009 Snork... Hvorfor la game gå med rulator? Hvis bein/rygg ikke er sterke nok til å bære de uten?? Tror ikke det er så farlig jeg. Og så er de så glade og lykkelige når de kommer oppi. Synd på unger som ikke får se verden før de kan sitte/gå selv. De må ha det kjedelig.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2009 #6 Skrevet 15. april 2009 Nå har anonym 15.55 sagt at det er greit, så da må det jo være det. Stakar lille babyen min som ikke kan sitte, hun må kjede seg i hel.... eller kanskej hun er mer opptatt av å spise, bæsje, sove og alderstilpasset stimuli. Skjønner ikke hvorfor foreldre skal ha det så travelt. Bilstolen må jo bare snus, det er tydeligvis en milepæl, babyen skal sitte på fanget før den kan sitte osv.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2009 #7 Skrevet 15. april 2009 her virker det jo som barna bare blir plassert opp i gåstolen for den voksne kan gjøre helt andre ting, uten å passe på hva som skjer.. djisess. en trenger ikke komme å briefe med at en kan bli forgiftet, brenne seg og komme borti farlige ting... det blir for dumt, og det kan jo de når de krabber/går. må jo passes like my epå. og det er en selvfølge at en er sammen med de også i bruk av gåstil. skal mye til for t trappegringen går nedover trappen her iallefall, sååå fort går det ikke. og jeg er så naiv og tror at stolen hadde ikke gått nedover trappen da heller. det er jo en kantbeskytter på den. nei disse påstandene ble bre for dumme
Anonym bruker Skrevet 15. april 2009 #8 Skrevet 15. april 2009 Fordi gleden hos barna er såååå stor når de endelig kan få ta disse skrittene! De trenger ikke sitte i dem dagen lang vet du, HI!
Anonym bruker Skrevet 15. april 2009 #9 Skrevet 15. april 2009 Har ikke så mye med travelhet å gjøre. Det har med å øke trivselen til barnet. Og man trenger ikke bruke den i mange timer akkurat. Så lenge det ikke er blitt forbudt å selge slike stoler så kan vel hver enkelt ta den avgjørelsen selv. Ikke Hi :-)
Anonym bruker Skrevet 15. april 2009 #10 Skrevet 15. april 2009 Alle jeg kjenner som bruker gåstol til barna sine har unger som lærer å krype og gå mye senere enn de som ikke har. Om dette er tillfeldig vet jeg ikke. Selv kommer jeg ikke til å kjøpe gåstol. Ikke fordi jeg er overbevist om at selve stolen skader barnet, men fordi jeg har ei bikkje som er liveredd rullende ting med små hylende mennesker i som kommer farende i hundreogdæven.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2009 #11 Skrevet 15. april 2009 Datteren min ELSKER å være i gåbilen sin :-) Og hun trenger den stimulansen det gir, iogmed at hun er utviklingshemmet å ikke kan gå eller krabbe enda hun snart er 3... Aldri hørt at det kan skade dem.. tull og tøys! Dem må da få lov å ha det litt gøy også! Passer jo selvfølgelig på når hun er oppi den. Men hun blir så stolt å kry når hun får beveget seg litt ;-))
Anonym bruker Skrevet 15. april 2009 #12 Skrevet 15. april 2009 Du kan da ikke sammenligne en fumksjonsfrisk med en funksjonshemmet på dette punktet!
Anonym bruker Skrevet 15. april 2009 #13 Skrevet 15. april 2009 16:30- Du følte deg kanskje litt truffet av HIs innlegg? Hva syns du om å la en baby på 3 mndr få smake sjokolade?
Anonym bruker Skrevet 15. april 2009 #14 Skrevet 15. april 2009 I USAher det gjentatte ganger vært fremmet lovforslag om å forby slike stoler. De er livsfarlige!
Dronningen! Skrevet 15. april 2009 #15 Skrevet 15. april 2009 Hvordan kan du sammenligne gåstol med sjokolade? Jeg ser liksom ikke likheten....
Dronningen! Skrevet 15. april 2009 #16 Skrevet 15. april 2009 Livsfarlige??? De er farlige den dagen du bruker den som barnevakt og har barnet i den over lengre tid... Og om de er livsfarlige så ville dette ikke vært "gjentatte ganger vært fremmet lovforslag om å forby slike stoler ". Stolene ville da blitt tatt bort fra markedet.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2009 #17 Skrevet 15. april 2009 Jeg tror hun som skrev innlegget er den samme som ga babyen sin sjokolade da babyen var tre måneder. Ser sånn ut på skrivefeila. I såfall er det vel ingen bombe at hun synes gåstol også er lurt...
Anonym bruker Skrevet 15. april 2009 #18 Skrevet 15. april 2009 Det er faktisk forbudt å drive reklame for, importere eller selge slike i Canada. Fordi de er så farlige. http://www.aap.org/advocacy/washing/News-Release_Press-Statements/04-08-04-Ban-Baby-Walkers.htm Og ja. Hun "tilhengern" av gåstolen er nok hun samme med sjokkisen, ja! Det er innlegg om gåstolen til dattra i bloggen hennes nå.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2009 #20 Skrevet 15. april 2009 det er ikke alle som klarer å skille hva som er til det beste for barna fra sine egne behov, vet du.....
Anonym bruker Skrevet 15. april 2009 #21 Skrevet 15. april 2009 "FACT: Baby walkers do not help your baby to walk earlier. In fact, they often delay walking. Dattern min hadde gå-stol, hun gikk når hun var 11mnd.. verkern for tidlig eller forsinket. FACT: A baby in a walker can move at a speed of 3 feet per second. This is much faster than a baby can move on his own. Den beveger seg jo selvføgelig fortere fordi de sparker den rundt, hr jo ingenting med å gå å gjøre. FACT: Gates do not prevent babies from tumbling down stairs in walkers. Children can take the gate down or the baby walker can knock the gate loose. ?? det her er jo bare latterlig.. du holder jo barnet under oppsyn de få minuttene den sitter oppi!. FACT: Baby walkers put children at increased risk for burns, poisonings, and drownings. This is because the child can move about faster and reach dangerous objects. Ja, om du sender ungen ut på bryggen med gåstolen?? Eller tenner i peisen og lar den kjøre rundt. Dette kan da skje når barnet krabber, eller går. man lar jo ikke barnet være alene.. FACT: Most baby walker injuries happen while at least one parent is at home watching the child." Jeg hadde gåstol til min, jeg kommer til å ha det til resten også. JEg elsker å se på filmen når hun spinner rundt i stuen i totalt latterkrampe. Hun brukte den ikke for å lære å gå, det er det jo foreldrene som lærer på en annen måte. Det er ett leketøy, og jeg tviler på at det er skadelig
♥ anonym♥ Skrevet 15. april 2009 #22 Skrevet 15. april 2009 det er vel ikke noe mere farlig at man bruker denne leken enn at man setter de i en vippestol.? blir jo fulgt med... og til en eller annen over... har du alldri hatt babyen sittende på fanget før han/hun kunne sitte selv??? hva gjorde den da? bare lå der?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå