Frøken Freken Skrevet 15. april 2009 #1 Skrevet 15. april 2009 Har baaret jenta mi rundt i den fine soldagen, og kom ikke paa at de ikke skal ha sollys foer etter en lang stund. Hva gjoer dere for [ skjerme for sol / sporsmaalstegn. Noen som vet hva jeg kan gjoere for aa faa tilbake ae, oe og aa , pluss vanlige tegn paa tastaturet
Nagilimia Skrevet 15. april 2009 #2 Skrevet 15. april 2009 Nederst på verktøylinja (startlinja) så skal det være enten no eller en. Din står mest sannsynligvis på en (engelsk). Hvis du ikke har det må du høyreklikka, trykke på verktøylinjer, velge språklinje. Trykke på språklinja og du vil få opp valg: en (eng) no (nok). Det andre kan jeg ikke hjelpe deg med, annet enn at min 4mnd gammel gutt satt i vogna å fikk litt sol på seg i dag. Etterhvert smører jeg bare godt med solkrem, og solhatt. (Lytt lys tåler de vel..? Med tanke på d-vitamin).
helene0: jan09+jun11 Skrevet 15. april 2009 #3 Skrevet 15. april 2009 Jeg smører med barnesolkrem (faktor 50 tror jeg det er) og har på solbriller. Og automatisk skygger jeg litt med hånda når det blir for mye lys
Gjest Tale30 Skrevet 15. april 2009 #4 Skrevet 15. april 2009 Jeg er ingen ekspert, for jeg knoter akkurat like mye som du Men, jeg har forhørt meg litt. Jeg har kjøpt solkrem med faktor 25 med fysisk filter. Det er visst viktig at det ikke er kjemisk filter i kremen, og de kremene med fysisk filter går kun til faktor 25. Så har jeg kjøpt solbriller på apoteket 0-2 år. Disse festes med strikk rundt hodet, og det kan kanskje se ut som om at jenta mi faktisk aksepterer det. Nå når det enda er skarpt i luften bruker jeg en hettelue i tynn bommul. Denne beskytter høde, ører og hals og hun kan ikke rive den av som hun gjør med alt annet. Når man går går man jo ut og inn av solen, så det blir ikke konstant solskinn på barnet, men du kan jo forsøke å gå der hvor du ser det er mest skygge.. Ellers så har jeg funnet ut at overskyede dager med fin temperatur og null regn er mine favoritter i alle fall frem til at hun er litt eldre (3,5 mnd nå)
Gjest yrild Skrevet 15. april 2009 #5 Skrevet 15. april 2009 Hei :-) Jeg bruker hodestøtten mot det meste av sollyset og tynne tynne klær på armer og bein (det er nok endel varmere her enn hos deg...). Har også kjøpt en myk økologisk bommulslue med beskyttelse av nakke, ører og med skjerm (som man kan knyte under haken, eller ikke... og skjermen kan dyttes opp og ned etter behov.
Frøken Freken Skrevet 15. april 2009 Forfatter #6 Skrevet 15. april 2009 Hurra - det var nok å restarte maskina, så kom æ, ø og å tilbake. Jeg kjøpte en solhatt som jeg hadde oppå lua, dermed hadde hun skygge i fjeset. Det er ikke snakk om store temperaturen her, men 14 - 15 grader kanskje? Det ble utrolig varmt å bære henne, kjøpte manducaen med tanke på ferie i italia, men må nok sette min lit til reisetrilla, som jeg heller ikke har kjøpt enda.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 15. april 2009 #7 Skrevet 15. april 2009 Jeg føler at det er en viss bæretrend her inne på forumet akkurat nå hmmm.. Jeg bruker også solhatt over lua (pluss solbriller), og tenker at det må da være bedre enn å drive og dytte på dem all denne solkremen hele tida...? Var det ikke ett eller annet m at denne solkremen ikke alltid er så bra for dessa som er små? Eller husker jeg feil? Og ang. varme; de bærer jo rundt på barna sine i Afrika og andre tropiske strøk, DET må være varmt det. Du burde jo kanskje vurdere å bære henne på ryggen istedet, siden hun kommer jo til å være ganske stor i sommer...Blir vel ikke like klamt da tror jeg?
<3 coccinelle Skrevet 15. april 2009 #8 Skrevet 15. april 2009 Bare pass på at ikke lufta er for skarp for de små. April kan være lur med kald luft selv om det er fin temp i sola. Hadde min lille mye ut av vogna og i bæresele i helga, og nå er det feber og snørr. Måtte holde oss inne i dag selv om sola skinte som bare det. Sukk! Ellers er det riktig at kjemisk solfaktor ikke er bra for de små i store mengder. Ikke smøre hele kroppen med høy faktor for de har veldig stor kroppsoverflat i forhold til vekta og de kjemiske stoffene trenger inn gjennom huden. Ikke aktuelt enda da men til sommeren.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå