Gå til innhold

Har noen av dere på 1.tri blitt gravide på Pergotime?? Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!

Gratulerer til dere alle!!:) Håper så inderlig på å komme inn på 1. trimester snart.. Vi ønsker oss så innmari et lite barn...! Kuttet ut p-pillene i desember -07, siden harr svært uregelm. menstruasjon, og minimalt med El av meg selv :( Har nå tatt 2 doble pergotimekurer uten opphold. Fikk påvist EL etter 1.kur, men ikke etter 2. kur. Trur likevel jeg hadde EL 2-3 dager etter bl.prøven var tatt, mtp typiske EL- symptomer, og at TR dukket opp nøyaktig til tiden.. men det jeg lurer på er: Har noen av dere positive erfaringer med Pergotime? Hvor mange kurer måtte evt. til, og i pausemnd. eller ikke?? Er så spent på om jeg i det hele tatt får EL nå som jeg er i pausmnd. for 1. gang, men håååper...

Setter stor pris på svar, og tillykke med graviditet og tiden fremover i svangerskapet!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har ikke EL av meg selv og har slitt med veeeldig uregelmessige sykluser:

Første gang jeg var gravid hadde vi holdt på med prøving i 18 mnd før det klaffet. Fra 15. pp begynte vi på dobbel pergo, med pausemnd i mellom. Fikk EL i pergomnd, men ikke pausemnd. Ble gravid på 2. runde med pergo og har nå en gutt på snart 2 år som et resultat av det.

Nå er jeg gravid med pergo igjen og det foregikk slik:

Begynte på pergo i aug-08, enkel kur. Pausemnd i melom hver kur. Ingen EL noen av mnd. Begynte på dobbel pergo i januar og fikk da EL BÅDE i pergomnd og pausemnd (fikk EL på dag 17 i pergomnd og dag 27 i pausemnd) og nå på 2. runde dobbel pergokur i mars så ble jeg gravid:)

Skrevet

Som sikkert alle vet her inne nå:P Ble jeg gravid med første dobbel pergo runde:D Jeg hadde ikke EL av meg selv ellers.

Skrevet

Hei hei!

Jeg ble gravid på tredje enkle kur. Hadde ingen pausemnd og blei heller ikke anbefalt det. De to første månedene "stressa" jeg en del med sex annenhver dag fra den til den dagen. På tredje kuren orka jeg ikke det stresset og hadde sex oftere eller sjeldnere ettersom hva vi følte for. Da satt den :) Har derfor stor tru på å prøve å slappe av og ikke stresse. Veit ikke om det har noe å si, men det var da det funket for oss hvertfall :)

Masse lykke til! Den sitter nok snart

Skrevet

tok en liten tur innom her jeg:) Jeg begynte på pergo mars08, uteblitt mens i ca 12 mnd. Fikk påvist PCO, så pergo skulle funke. Hadde en enkel kur, så doble etter det, hadde en liten pause fordi jeg ble så sliten av all prøving og hormonene, tok metformin i tillegg til pergo. Jeg ha egentlig opp etter et år med prøving, tok akupunktur også for å slappe skikkelig av og sånn, å da satt jentespiren med engang:)

Lykke til

Skrevet

først fikk jeg enkel kur men fikk ikke el.. så fikk jeg dobbel dose og da satt spira gitt :D

Skrevet

Tusen takk for svar, alle sammen:) Det er jo håp, og vi skal nok få det til til slutt, hehe:)

Ønsker dere lykke til videre alle mann!

Flere med erfaringer med Pergo må gjerne komme med dem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...