Mamma og lillegutt Skrevet 15. april 2009 #1 Skrevet 15. april 2009 Er det noen som skal bruke lammeskinnet i sengen? Mener jeg leste et sted at man ikke skulle bruke det i sengen babyen skal sove i om natten. Ble brått litt usikker. Noen som vet?
Vil Skrevet 15. april 2009 #2 Skrevet 15. april 2009 Vi har tenkt det, vet ikke hvorfor det skule være noe problem? Skinnet er nytt, og vi har i tillegg vasket det.
Mia29 Skrevet 15. april 2009 #3 Skrevet 15. april 2009 Jeg kommer til å bruke skinn kun i vognen. Grunnen til at mange fraråder å bruke det i sengen er at det har blitt forbundet med krybbedød da skinn regnes som mykt underlag. Hvis du går inn på hjemmesiden til foreningen for krybbedød kan du lese om det. forskningen er vel ikke helt klar etter hva jeg kan se. Men det er i alle fall viktig at skinnet man bruker er korthåret. Siden det går mot varmere tider så ser ikke jeg noen grunn til å bruke det i sengen nå i alle fall. Så for meg er det lett å la være uten at jeg annser meg selv som noen krybbedødshysteriker (enda) av den grunn.
*inepetrine* Skrevet 15. april 2009 #4 Skrevet 15. april 2009 Jeg har kjøpt et lammeskin til sengen og ett til vognen. Har ikke vært inne på krybbedødsforeningen sine sider, da jeg syns det er så mye hysteri der. Men lammeskinene fra nøstebarn f. eks skal være helt trygge å bruke i seng.Lammeskin er ikke ment for å holde varmen men for å regulere varmen og det spiller da ingen rolle om man går mot enn varmere årstid. De skal like godt kunne brukes i 20+ som 20 -.
To + en? Skrevet 15. april 2009 #5 Skrevet 15. april 2009 Vi har brukt det i sengen til nr. 1 i 2,5 år, sommer som vinter. Han klarer ikke sove uten nå. Har selv hørt at det er positivt med korthåret lammeskinn. Regulerer varmen og det er jo luft mellom hårene om de ligger på magen ettehvert. Det skal vist også fremme god matlyst e.l. :-)
frk_fjas Skrevet 16. april 2009 #6 Skrevet 16. april 2009 Vi hadde (korthåret) lammeskinn både i sengen og vognen til førstemann, og skal det til nestemann også, selv om det blir et vårbarn. Har aldri hørt om at dette er farlig på noen måte, derimot har vi selv erfart at lammeskinn virker temperatur-regulerende (uansett årstid og temperatur) og beroligende på babyen, så jeg ser ingen grunn til ikke å kjøre samme opplegg med andremann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå