Anonym bruker Skrevet 15. april 2009 #2 Skrevet 15. april 2009 Ikke så lett dette. Jeg skulle gjerne blitt kjent med flere nye folk selv. Savner et større nettverk. Men jeg ser det ofte dukker opp nye bekjentskaper i forbindelse med barnehagene til ungene. Nå som det er vår og snart sommer, begynner folk å være mer ute i hager og parker. På lekeplassen i parken treffer jeg ofte andre foreldre for en uformell prat. Hva med å invitere naboen på en kopp kaffe og kjeks, sånn helt uformelt? Dugnader i gata/borettslaget... Hvis ungene dine er intr i idrett, er jo det en mulighet. Hadde jeg hatt tid og overskudd (har tre barn og aldri barnevakt), skulle jeg gjerne annonsert her på db eller et annet nettfora etter interesserte som ville være med og starte en vinklubb... F.eks møtes hos meg første gangen, ta med en vin og en ost, og se om det var interesser for å treffes f.eks en gang i mnd etter det. Eller en "gå-gruppe" på samme måte. Tidligere har jeg vært med på treff som er annonsert her på Din Baby - se link til venstre i margen. koselig.
Dunder Skrevet 15. april 2009 #3 Skrevet 15. april 2009 Du må rett og slett stå på litt og prøve flere ulike ting samtidig. - Hvis du har tid så kan det være lurt å være med på en organisert aktivitet, som for eksempel kor, innebandylag e.l. Det kan være veldig sosialt, men du må finne den rette aktiviteten. Treningsstudio er f.eks. IKKE særlig sosialt. - Meld deg som frivillig til alt som har med barna dine å gjøre, f.eks. gjennom skole og barnehage (foreldrerepresentant, frivillig på loppemarked, vakt på arrangementer for barna osv.). - Hvis det bor andre barn i nærområdet og du ser de ute med barn, så gå gjerne rett bort og presenter deg og barnet ditt/barna dine. Jeg har opplevd foreldre som har gjort det når jeg har vært på lekeplassen med datteren min her jeg bor, så det tror jeg ikke er så¨veldig uvanlig. Hvis du treffer på de samme flere ganger, så vær gjerne litt frampå og inviter de inn på kaffe eller foreslå en aktivitet som skogstur e.l. Det viktigste er at du er forberedt på å bli avvist. Det er ikke alle som har tid eller er så veldig interessert i å bli kjent med nye mennesker. Det må du tåle. Før eller siden treffer du på noe, bare vær tålmodig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå