Gå til innhold

Karrierekvinner innen økonomi, ledelse og finans som vil til toppen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som går i stramme drakter,høye heler og likeså selvtillit.

Hva tenker dere om dem?

Personlig må jeg beundre de litt for sin iver og innsats.

Men vet ikke om jeg vill hatt ei sånn til mor, eller kone.. Akkurat som det falt av noe mykt og femenint på veien.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tror vi i 2009 har kommet litt lenger en at et menneske som er karieremenneske på jobben med alt det medfører fint kan være myk og feminin hjemme. vi har jo alle flere roller, uansett hvordan jobb, familie eller venner vi har.

Gjest Sauen venter jente nummer 2 =)
Skrevet

Hva tenker du om en tilsvarende, som har utovertiss?

Jeg beundrer kvinner som ønsker å utrette noe i livet sitt, og som er opptatt av egen trivsel, karriere og tar ansvar for eget liv.

Sikkert kjekt å være gammeldags husmor, men hva gjør man da når man sitter der som 40-åring, utkastet av gubben og ikke har jobbet en dag i hele sitt liv?

Jeg tror man absolutt kan være en god omsorgsperson, mor og kone selv om man brenner for noe man driver med og ønsker å utrette noe.

Skrevet

hehe, denne var litt morsom. Vet ikke om jeg skal føle meg truffet eller ikke.....

Jeg hører kanskje til gruppen?? Er regnskapssjef i et større konsern, har høy utdannelse, god lønn, god selvtillit og tripper rund på jobben i mine høye heler :-)

Hjemme leker jeg ute i leira og sølepyttene med sønnen min, og en ren genser holder vel aldri mer enn ti minnutter hjemme. Jeg stortrives i joggebuksa mi, godt inni sofakroken mens jeg ser en helt hjernedød såpe. Livskvalitet :-) Vet ikke om det er så mye feminint over det heller, men jeg føler meg ihvertfall veldig feminin!

Har egentlig ikke falt meg inn at jeg skulle være noen dårligere mor eller kone fordi jeg tilhører gruppen "karierekvinne". I visse perioder er det mye på jobben, og jeg har dårlig samvittighet fordi jeg er lite hjemme, men det tar jeg igjen i stille perioder.

Skrevet

Jeg har en venninne som er en sånn karrieredame. Hun er kanskje ikke så "myk" men veldig feminin.

OG: hun tjener veldig godt, har derfor ressurser til å kjøpe det ungene hennes trenger av ulikt sportsutstyr, det være seg alpint, ski, fotbakk, håndball ol. Hun har også råd å ta de med på ferier verden rundt, så jeg synes hun er flink jeg. Ressurs-sterke foreldre gir ressurs-sterke barn.

Skrevet

Jeg dauer... regnskapssjef? Det er jo ikke akkurat noen karrierejobb det da...;o)

Vi snakker finans her, ikke føring av bilag..

Skrevet

14.14 er ikke HI. Så det er sagt. Hørtes ut som en fjong jobb det :-)

Skrevet

Var det ikke snakk om både økonomi, ledelse OG finans her da?

Regnskapssjef er jo en lederjobb innen økonomi, OG godt betalte jobber, Vil absolutt karakterisere det som en karrierejobb, eller hva?

Ikke meg som var regnskapssjef altså, men....

Skrevet

Uff da 14.14...Du har visst ikke skjønt hva en regnskapssjef i et stort konsern egentlig gjør... Vi snakker ikke om regnskapsmedarbeider i en mellomstor bedrift altså.... DER puncher man sikkert bilag. Hehe.

Skrevet

:-) Regnskapssjefen her!

Bøyer meg i støvet jeg altså, om det ikke er regnet som karrierejobb, så skal jeg ikke insistere.... hehe

Vil jo bare si at jeg sitter jo ikke akkurat å fører bilag da. Ikke akkurat tid til det når regnskapene skal kontrolleres, analyseres, redgjøres for på styremøter, gjennomgås med revisor etc...

Til dere andre som har skrevet, og som kanskje vet litt mer hva jobben innebærer; takk for støtten ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...