Anonym bruker Skrevet 15. april 2009 #1 Skrevet 15. april 2009 Og jobber dere med det dere er utdannet innen? Trives dere, eller ville dere evt. valgt en annen utdanning idag?
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 15. april 2009 #2 Skrevet 15. april 2009 Utdannet gartner. Har en deltidsstilling på hagesenter mens jeg studerer. Ville nok valgt noe annet i dag, men det er jo grei kunnskap å ha. 3 år på vgs og ingen læretid, så tar bare et år lengre å få generell studiekompetanse (allmenn påbygg), samtidig som man har lært masse nyttig. Kanskje kan jeg kombinere utdanningene mine senere også, skal ta bachelor i økonomi og administrasjon. Kjipt med yrket er at det er vanskelig å få jobb i endel områder i landet, lav lønn, mye utearbeid i endel bedrifter (kjipt å stå ute i regn og vind) og tungt fysisk arbeid. Positivt er at det er et spennende og veldig hyggelig yrke, flere yrkesmuligheter (hagesenter, veksthus, planteskole, botanisk hage, egen bedrift osv) om man bor i de rette områdene, man får gjerne mye frisk luft og trim.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2009 #3 Skrevet 15. april 2009 Sykepleier, jobber som det, og skulle veldig gjerne valgt noe annet i dag. Lærer, førskolelærer, ja, noe i den duren... Men det løpet er dessverre kjørt:(
Anonym bruker Skrevet 15. april 2009 #5 Skrevet 15. april 2009 Nei, men er avhengig av inntekten min...
Anonym bruker Skrevet 15. april 2009 #6 Skrevet 15. april 2009 Det er da studielån å få og ellers så er jo livet langt, så om du planlegger litt så får du jo muligheten uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå