Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært hos jm og hun foreslo at jeg skulle be om redusert arbtid pga kynnere. Hvis jeg skulle bli sykemeldt 100% så har vel far rett på sin del av fedrekvoten for det? Vi er begge i 100% jobb, men jeg lurer på om det vil få noen konsekvelnser hvis jeg skulle bli delvis eller helt sykemeldt?? Er 25 uker i dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det har ingenting å si. sykepenger regnes som lønn i forhold til foreldrepengene.

Skrevet

Vil bare tipse deg om svangerskapspermisjon, det kan være at dette er mer riktig for deg?

Svangerskapspermisjonen har ingenting med fødselspermisjonen å gjøre, den får du/dere slik som det har vært planlagt.

Ulempen med å starte med sykepenger nå, er at man drar med seg sykemeldingsukene til etter fødselspermisjonen. Er du så uheldig at du blir sykemeldt etter permisjonen din, vil disse 12 ukene bli regnet med i forhold til maxdato.

Skrevet

Har ikke helt forstått dette med max sykemld dager. Hvor mye kan man være sykemld i løpet av et år? Blir det overført fra år til år??

Skrevet

Hei

Du kan faktisk være sykmeldt et helt år sammenhengende... Men etter tolv uker må du og arbeidsgiver se på andre arbeidsmulighet for deg på arbeidsplassen, finnes det ikke mulighet til å utføre annet arbeid så får du ikke jobbet etter tolv uker heller... Arbeidsgiver og du må sende en oppfølgingsplan til Nav sammen med sykmeldingen. Du mister kun sykepengerettigheter hvis det ikke sendes inn noe plan til Nav!! Og etter et år sykmeldt, så er det event. over på rehabiliteringspenger! Og under permisjon opparbeider du den nye sykepengerettigheter, for under permisjon er du ikke syk, og ville ha arbeidet hvis du ikke haddde fått et barn...

Håper noe av dette går å forstå, har prøvd å gi den informasjon jeg selv innehar..

Ha en fin kveld alle kommende mammaer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...