Gå til innhold

soppinfeksjon "down there"...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen tips mot det? Kan man bruke noe legemidler når man er gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Canesten fåes på apotektet, reseptfritt. Finnes både i krem og stikkpille, men hvis du skal bruke stikkpille må du la være å bruke den innføringshylsen!

Skrevet

Jeg har nettopp gjennomført en slik canesten kur...det var seks pller i pakken og bruksanvisningen forklarer nøye hvordan det skal brukes:)

Skrevet

Kommer an på hvor hardt angrepet du er... Jeg har brukt Canesten i 4 uker nå, både kapsler og krem...hjelper ikke en dritt. Så nå, igår, ga jeg opp, får heller klø i 5 uker til.

Skrevet

Snuppa skal få lillebror: Kjøp Pevaryl 1 gangs stikkpille. Jeg er selv immun mot Canesten, men Pevaryl hjelper alltid. Kan fint brukes av gravide. Syns også den er mye mer behagelig enn den grumsete Canestenen som kommer ut. Husk å føre inn stikkpillen med fingeren istedet for den pinnen som følger med.

Skrevet

Takk for tipset!!! Skal dra å kjøpe i morra tidlig... KLIKKER SNART!!! Det klør og svir jo noe så sinnsykt. Fins den i krem og eller???

Skrevet

takk for tips..spørs om jeg holder ut i 35 uker til ;o) får dra på apoteket i morgen. Er det farlig for fosteret å gå med soppinfeksjon over lengre tid?

Skrevet

Den finnes i krem og, men jeg ville tatt stikkpillen ettersom du har har såpass plager. Kremen er greiest å bruke dersom du bare kjenner få og lite symptomer på utsiden. Dersom det klør og svir no inn i h.. holder det ikke med krem, mener jeg i alle fall:)

Husk når man klør og svir:

*Ikke bruk string, men bomullstruser.

*Ikke bruk trange bukser.

*Pass på å få nok luft mellom bena, spre bena litt når du slappe av.

Gjest eelis+spire
Skrevet

Det anbefales at man bruker BÅDE stikkpiller og krem mot soppinfeksjon, det gjelder både Canesten og Prevaryl. Å bruke bare krem har ingen hensikt annet enn å stille den verste kløen, da infeksjonen sitter INNI skjeden, ikke utenpå. Som regel kommer infeksjonen fort tilbake etter å ha blitt behandlet med bare krem, så å bruke stikkpillene er kjempeviktig. For å virkelig drepe soppen fort og effektivt, skal man bruke kremen i kombinasjon med stikkpillene. Dessuten hjelper kremen fort på den fæle kløen :-))

Skrevet

Lurer da på hvorfor du annbefaler på det sterkeste å spise yoghurt? Det hjelper ikke for soppinfeksjon i underlivet i alle fall. Spiser du yoghurt går jo det bare i tarmsystemet. Skal det ha no hensikt må du heller smøre deg inn nedentil med yoghurt, men ville da heller ha brukt canesten/pevaryl istede for å lukte sur yoghurt i tillegg;)

Gjest eelis+spire
Skrevet

Yoghurt hjelper til med å stabilisere bakteriefloraen i hele kroppen. Du kan sette det å spise yoghurt mot sopp på lik linje med at sukkerholdig mat/drikke virker ekspanderende for infeksjonen. Altså du behandler kroppen innenfra, akkurat som at du eksempelvis tar tranebær mot UVI.

Skrevet

eelis da er du nok desverre feilinformert. Yoghurt har ingen effekt på soppinfeksjon i underlivet om du spiser den..

Men et kjerringtips er å evt bruke yoghurt naturell direkte i skjeden, ved å sprøyte den inn eller lignende.

Dette hentet jeg fra nettet skrevet om underlivs soppinfeksjon av en lege:

Andre forhold

Bruk av diverse annonserte midler til bruk i skjeden for å gjenopprette den normale flora, har vist seg å ha liten eller ingen effekt. Det samme gjelder forslag som å drikke/spise yoghurt.

Oppdatert 20.06.06 av: Cecilie Arentz-Hansen, lege

Gjest eelis+spire
Skrevet

Hahaha, da fungerer det vel som placebo for meg da! Mamma lærte meg å spise yoghurt mot soppinfeksjon, og etter at jeg begynte med det, har jeg aldri vært plaget så ille som før, når jeg har fått infeksjonen ;-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...