Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Broren til barnefaren til datteren min døde i natt 35 år gammel :(

Så jeg sendte melding til bf nå og spurte om han skulle fortelle det til Emma eller om jeg skulle gjøre det.

Men han ville ikke hu sko vite noe? det føler jeg ikke er helt riktig..eller?

Hun blir 6 år nå om 3 mnd. Det er jo onkelen hennes,og jeg synes det er litt rart hvis hun ikke får vite at han er død liksom...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor i all verden skulle man ikke fortalt det? Hva gjør man når ho begynner og spørre etter onkel da?

Skrevet

ja det er liksom det! jeg mener og at hun skal få vite det, er jo tross alt en nær slektning..

Barnefaren til emma er litt rar til tider,han skal skjerme datteren sin for ALT!! men det får være grenser mener jeg!

Skrevet

Dødsfall er jo en naturlig ting- enkelte ting skal man ikke skjerme barna for!

Hva skal han liksom svare når Emma begynner å lure på hvor onkel er da? Hvor lenge kan man si til henne at han er på ferie?

Nei, fortell henne om liv og død mener nå jeg da.

Skrevet

Selvfølgelig skal barnet få beskjed om at en nær slektning er død. Det vil være et stort tillitsbrudd for henne når hun senere finner ut at han er død, og ingen har fortalt henne det.

Barn har et veldig naturlig forhold til døden, og hun kommer til å takle det veldig bra så lenge man er ærlig og svarer så godt man kan. Det verste man gjør er å skulle "skjerme" barna i en sånn situasjon, totalt misforståtthet.

Hvis han ikke vil fortelle det, så må du gjøre det.

Skrevet

Det synes jeg hun skal få vite. Uansett om de hadde nær kontakt eller ikke. Det er broren til pappaen hennes..... det er klart at hun må få vite det.

Skal han skåne henne for alt opp igjennom blir det fint.... Da får hun seg en smekk når hun ser hva livet går ut på....

Godt hun har deg som virker som om du er godt plantet i virkeligheten.

Uff, ikke lett dette. Men jeg er redd hun kan bli mer skuffet og lei seg, om hun etter en lang stund får vite at han døde for 8 mnd siden...

Håper det går seg til, til det beste for datteren din..

Skrevet

ja jeg mener hun må få vite det....hun ser liksom onkelen sin en gang i uka og det blir for dumt å bare si nei vi vet ikke hvor han er!

Av og til bruker ikke barnefaren til emma fornuft mener jeg!

så jeg forteller det til henne når hun kommer til meg i dag.

hun er veldig klar over at folk kan dø og sånn,når faren til samboeren min døde i november så fortalte vi det,og hun forsto veldig godt hva det går i!

Skrevet

Selvfølgelig skal hun få vite om det. Bf tenker kanskje ikke helt klart, eller tror han må beskytte henne fra livet. Tenk hvor redd hun kan bli når hun til slutt skjønner at han ikke finnes mer. Barn er flinke til å lage dramatiske forestillinger der hvor de ikke får nok informasjon om hva som har skjedd, og det kan slå veldig uheldig ut om hun ikke får vite at han er død. Tenk på det tillitsbruddet det vil være, å bli holdt utenfor noe sånt. Når hun er 6 år er ikke dette noe hun vil glemme. Han må overtales til å fortelle henne det.

Skrevet

Nå kan det jo hende at han føler at han ikke orker å fortelle henne det idag. Han mistet jo tross alt broren sin i natt.... Hadde jeg mistet min bror for noen timer siden, og den første meldingen jeg mottok fra eksen var hvem av oss som skulle fortelle det til ungen, så hadde kanskje jeg også svart litt rart på en slik melding...??

Men såklart må hun få vite det, synes det passer seg at du forteller det når du treffer henne idag.

Skrevet

døden er jo endel av livet,og ja jeg er veldig enig i det som blir svart her,hun kommer til å få ett sjokk senere i livet hvis hun skal skjermes fra alt det "vonde" i livet...og ja,tenk så sint og skuffet hun kan bli når hun finner at vi ikke har sagt noe! tusen takk for fine innspill her ! mangen gode argumenter jeg kan bruke når barnefar sikkert kommer til å skjelle meg ut for at jeg forteller det til henne....

Skrevet

er min uke til å ha datteren vår,var derfor jeg spurte han! sån ni tillfelle om han ville komme hit å si det selv,om jeg skulle si det om han ville vente! Og jeg er faktisk ikke bare exen hans,også mora til hans barn, det vil da si at jeg har også vært en del av livet til broren hans,så det er jo sorg her hos oss,har kjent mannen i 10 år,så det er vel ikke så rart jeg lurer på om jeg ville vite hvem som sku si det...og Emma merker at ting ikke er som det er,og da spør hun,så derfor ville jeg vite..

Og det var ikke den første meldingen som ble sendt,vi hadde en lang samtale på telefonen før jeg spurte om det.

Men nok om det.

Jeg har iallefall fortalt det til emma nå,og det var ikke noe problem,hun tok det fint.

Brydde seg ikke sa hun,for vi våkner visst opp i himmelen så hun får treffe han igjen der sa hun hehe,

Skrevet

Klart dere skal si det - noe annet er direkte dårlig gjort. Man skal jo ikke lure henne heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...