Anonym bruker Skrevet 15. april 2009 #2 Skrevet 15. april 2009 Nei men den russiske mafiaen er godt etablert i Oslo.
Gjest Skrevet 15. april 2009 #3 Skrevet 15. april 2009 jeg er ikke sikker på hva som finnes eller ikke jeg, men jeg fant en artikkel i DB http://www.dagbladet.no/nyheter/2002/03/13/318983.html
Anonym bruker Skrevet 15. april 2009 #4 Skrevet 15. april 2009 Jeg tror ikke det finnes en direkte norsk mafia. men det er nok ganske mange invandrere i Norge med tilknyttning til en eller annen øst europeisk mafia. Er en grunn til alle tyveribandene her, og horene på karl johan.
___ Skrevet 15. april 2009 #5 Skrevet 15. april 2009 Om det finnes mafia i Norge er avhengi av definisjonen. Hvis du deffinerer det som en "hemmelig forbryterorganisasjon" finnes det nok her. Nokas ranerene falt inn under denne definisjonen. Hvis du deffinerer det som "en gruppe med stor makt som bruker tvilsomme metoder" har vi det helt sikkert også. Både de impliserte i "Vannverksaken" og nå også Røkke og Kverner er det mange som begynner å tenke på på en slik måte. Hvis du derimot krever en oppbygging som mafiaen på Sicilia eller i Russland tror jeg ikke det finnes her (med unntak av "filialer" av for eksempel den russiske mafiaen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå