Gå til innhold

Kvalmen ødelegger alt, hva skal jeg gjøre??


lille mini til mamsen

Anbefalte innlegg

Jeg er 6+1 uker på vei og formen er skikkelig på bånn.

Jeg har gått arbledig i ca 2 nå, siden jeg har flyttet, og ble gravid ganske fort. Har søkt jobb i barnehager og fikk i går greie på at de vill ha meg som vikar. Jeg har ikke sagt at jeg er gravid og i dag skulle jeg min 1 dag, men så kom kvalmen og oppkast og jeg viste ikke hva jeg skulle gjøre. Min kvalme er så intens og det er bare å sove som hjelper. Får ikke i meg noen ting, er flink til å drikke vann, men det hjelper lite.

Dette får samboeren min til å reagere og det virker som han mener jeg ikke gidder å jobbe bare for at jeg er litt kvalm. Jeg prøver å forklere han hvordan det er men han virker bare gretten.

Hva skal jeg gjøre? sitter bare å griner jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Graviditet er jo ingen sykdom....hehe. Om du ikke har hørt den før, så får du garantert høre den mye i løpet av svangerskapet. Jeg er også svært plaget av kvalme, og i mitt første svangerskap var jeg overlykkelig over at de første tre månedene passet perfekt inn i sommerferien (jobber i skole). Det hadde vært umulig for meg å jobbe store deler av den tiden. Jeg ble derfor rimelig lei av å høre "graviditet er ingen sykdom". Nå er det på'n igjen, men denne gangen er jeg hjemmeværende og kan finne sofaen eller doskåla når behovene melder seg. Prøv å spis noen tørre kjeks før du står opp. Det hjalp litt for meg forrige gang. I tillegg finnes det mange kjerringråd mot kvalme, så bare prøv deg fram. Trøst deg med at det gir seg etterhvert! Og det er jo ingen sykdom da, selv om enhver ikke-gravid ville tatt en sykedag hjemme i en slik tilstand ;-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...