Gå til innhold

kviser..

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er blitt så forferdelig plaget med kviser etter fødselen..de popper frem hele tiden!

det er vanskelig å få dem bort også:S

noen andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, det var jeg også:( Jeg tok en tur til hudterapeut og hun sa det var pga hormonelle forandringer i kroppen samt at amming ofte ikke var helt gunstig for hud, hår, negler ol. Jeg fikk beskjed om å spise veldig sunt, og ta en tur til legen hvis jeg syntes det ble for ille. Legen kunne skrive ut antibiotika i kremform som man kunne smøre på kvisene. Kvisene var nemlig mer "betennelser" i huden enn det var kviser. Etter at jeg var ferdig med å amme dro jeg til hudterapeut og hun renset huden godt. Det hjalp :D

Skrevet

Nå har ikke jeg født enda, men har en over ti år lang erfaring med acne bak meg. Mine umiddelbare tanker er at nå som du har født, så er hormonene dine mildt sagt i ubalanse, og det gjenspeiles i huden din. Utrolig kjedelig, plagsomt, og irriterende. Det finnes legemidler du kan bruke selv om du skulle være ammende. Mitt råd er å snakke med legen din om dette.

Kviser gjør noe med selvfølelsen, selvtilliten og humøret. Det er det kjipeste med det. I tillegg til at det er så synlig. Så snakk med legen om dette, og få noe som kan hjelpe deg og huden din.

Skrevet

Kan forresten anbefale en dekkstift som er helt FANTASTISK og dekker så og si alle kviser, coverstick av Maybelline. Man bør jo ikke bruke sminke over kviser, men det er greit når man skal ut på noe og ikke vil se ut som et pizzatryne;)

Skrevet

takk for svar:)

ja jeg kan ikke si jeg føler meg særlig lekker når ansiktet er så og si fullt av kviser:S og jeg som aldri har hatt kviser engang..bare en bitte liten en nå og da! er veldig frustrerende at en skal forfalle sånn etter en fødsel! jeg hadde ikke kviser under graviditeten engang..

jeg ser det på håret mitt også..blir fort fett og ser bare helt dødt ut:S

håper dette hormonstyret stabiliserer seg snart..sånn at jeg kan få tilbake litt selvtillit!

men skal ha meg en tur til hudpleie så jeg får stelt meg skikkeli:) vist ikke det funker så prøver jeg legen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...