Gå til innhold

Noen her som jobber på sykehjem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer litt på hvordan jeg skal få tilrettelagt arbeid, jeg. Det blir jo en del tunge løft og en del voldelige pasienter. Likevel så vil jeg jo gjerne jobbe så lenge jeg klarer. Jeg vil jo ikke at jeg skal være en belastning for medarbeiderne mine heller, og jeg har på følelsen av at det kommer til å skje hvis jeg ikke kan gjøre de tingene jeg pleier å gjøre. Jeg jobber på en ganske liten avdeling med kun 11 senger, men vi pleier å kun være 3 stykker på jobb, så det sier seg selv at jeg må fortsette med mye stell. Det er også vanskelig å få til at man er to pleiere om én beboer, men det hender jo at vi får det til. Det er bare at når man egentlig ikke trenger det, så er det vanskelig å få det til. Da går det på bekostning av andre beboere igjen.

Jeg skal på jobb nå i helgen, og kommer da til å skylde på en vond rygg, noe som er helt sant. Neste fredag skal jeg til legen, og jeg regner med at han har erfaring med andre gravide i pleieryrket.

Likevel vil jeg gjerne høre deres erfaringer om dette!

Ps. Jeg tenker også litt på dette med organisk materiale. Jeg går rundt og er ganske kvalm for tiden, men jeg har til gode å kaste opp. Heldigvis. Luktesansen er dessuten blitt ufattelig mye "bedre" den siste tiden, og jeg lurer litt på hvordan jeg kommer til å takle det. Til vanlig har jeg jo blitt vant til denne delen av arbeidet på sykehjem, men jeg er noe usikker på hvordan jeg kommer til å takle det nå med denne skjerpede luktesansen min. Ds.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg jobber på sykehjem og er også spent på dette. Jobber ikke på en fast plass, men i ett vikarbyrå så er mye rundt omkring. Tenker det skal bli ganske slitsomt å forklare om og om igjen hva jeg kan og kan ikke gjøre. Kommer jo liksom dit pga av noen andre allerede er syk, å så kan jeg liksom ikke gjøre jobben min helt fult ut.

Jeg har sagt i fra på de plassene der det er utagerende pasienter, fordi det har jo med min sikkerhet å gjøre. Så har fortalt det til ganske mange at jeg er gravid.

Vet at på noen sykehjem så har de faktisk leid inn en person ekstra, når noen er gravid. Som har fulgt vaktplanen til den gravide osv.

Jeg var sykemeldt forrige arbeidshelg, fordi jeg var så sliten og litt kvalm, så taklet ikke tanken engang på at jeg skulle jobbe kveld/dag/kveld/dag 4dager i strekk. Så da dro jeg til legen å ble sykemeldt en uke.

Har allerede fortalt det til arbeidsplassen min, slik at man kan komme tidligst mulig i gang med å tilrettelegging. dette tror jeg både du og arbeidsplassen din vil sette pris på.

Dessuten så syntes jeg 3 pleiere på 11beboere hørtes veldig lite ut. Her i kommunen er vi 4 pleiere på 12 beboere, å det går liksom akkurat i forhold til stell, måltider og aktivisering. Vet en annen plass der er de 2 på ni beboere, men der har de "husmor/måltidspersonell" i tillegg.

Håper du finner en løsning som fungerer både for deg og arbeidsplassen din.

Skrevet

Jeg tar ekstravakter på sykehjem i tillegg til skolen. Er på dementavdeling, så blir heldigvis sjeldent tunge løft:) Jobber heldigvis ikke så ofte nå lenger etter jeg fikk fast jobb hver 3. helg en annen plass. Men er spent nå neste helg jeg skal jobbe om hvordan det blir med lukter og slikt. Er vært mer kvalm nå i det siste.

Har ikke hatt noen problemer på de sykehjemmene jeg har jobbet, er bare 2 på jobb med 7-8 pasienter, så har blitt ganske utmattet etterhvert som dagen går. Jeg synes det er lettere å være på kveldsvakter da:)

Skrevet

Jeg tar ekstravakter på sykehjem i tillegg til skolen. Er på dementavdeling, så blir heldigvis sjeldent tunge løft:) Jobber heldigvis ikke så ofte nå lenger etter jeg fikk fast jobb hver 3. helg en annen plass. Men er spent nå neste helg jeg skal jobbe om hvordan det blir med lukter og slikt. Er vært mer kvalm nå i det siste.

Har ikke hatt noen problemer på de sykehjemmene jeg har jobbet, er bare 2 på jobb med 7-8 pasienter, så har blitt ganske utmattet etterhvert som dagen går. Jeg synes det er lettere å være på kveldsvakter da:)

Skrevet

Hei:-)

Da jeg gikk gravid med forrige gang jobbet jeg 100% på sykehjem. En del tunge brukere, men ingen utagerende. Jeg gjorde som alle andre i første del av svangerskapet. Var noe deltidssykemeldt i 1.tri. Passet selvsagt på å ikke løfte for mye, men stort sett gjorde jeg som de andre.

Rundt uke 20 fikk jeg bekkenløsning som gav meg problemer. Ble etterhvert sykmeldt tre dager i uka og fikk tilrettelagte oppgaver (kontoroppgaver) to dager i uka.

Dette fungerte for meg og min arbeidsplass, men ikke sikkert det passer for andre.

Angående tunge løft så skal man jo være forsiktig, spesielt i 1.tri, men ellers så er det som med mye annet, alt med måte! Jeg har jo ei datter på 2 år nå som jeg må løfte på titt og ofte, uten at jeg tror det vil skape problemer for meg.

Håper dere finner løsninger som passer for dere, og at dere har arbeidsgivere som gjerne tilrettelegger hvis det blir behov.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...