Gå til innhold

Det blir ikke bedre om man stikker av?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av et annet innlegg her i dag. Er det ikke bra at man forandrer kurs om ting blir for vanskelig? Om det er å bytte jobb, studie eller land så kan faktisk ting bli til det bedre. Jeg har liten tro på selvpining og har sett mange eksempler på at folk har flyktet fra en situasjon og inn i sitt eget liv ikke nødvendigvis motsatt.

Jeg har en venn som rotet seg in i det norske mafia miljø. Han kjente til identiteten til mannen som ble drept for ca et år siden på lillestrøm. Han og familien hans ble flere ganger truet på livet, nå bor de i australia (slektninger der) og har bodd der et halvtårstid. De har aldri hatt det bedre og fine jobber har de også fått.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjente identiteten til morderen selvfølgelig. Ikke den drepte.

Skrevet

Og hvis den gjengen tilfeldigvis ser dette innlegget, så vet de nå hvilken verdensdel vedkommende befinner seg i....

Men jo da, enig med deg, er ting for j****g så kan det hjelpe å flytte på seg.

Skrevet

Er litt forskjell på ting og da. I ekstreme tilfeller så kan det være lurt og flytte på seg. Sånn som i ditt eksempel. men jeg går utifra at det har vært en sak og at det er ordnet opp i det. Er forskjell på og stikke av fra ting, enn og bare komme seg bort.

Og man kan heller ikke rømme fra problemene sine. De vil alltid komme tilbake, og jeg tror heller ikke at man kan ha det særlig bra med og være redd for at dit og datt skal skje. Er da bedre og ordne opp i ting, også heller komme seg bort.

Skrevet

Jeg tror at jeg ville fått det bedre med meg selv om jeg hadde stukket av litt mere og latt være å kjempe alle kamper alltid. Kan se at det kan være en fordel å slutte på et studie man misliker eller i en jobb man ikke har det godt. Ingen grun til å kaste bort livet på å kjempe fordi man har retten på sin side heller. Jeg tenker på at hvis man blir plaget på skolen, bør man en dag si at nok er nok selv om man har mere rett til å bli der en mobberne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...