trolla <3 <3 Skrevet 15. april 2009 #1 Skrevet 15. april 2009 Hei. Er førstegangs, så vet ikke så mye om dette... Har hørt mange sier at de klarer å kjenne hvilken vei babyen ligger og hvor hodet er og rumpa og ryggen osv. Hvordaniallverden vet man egentlig det??? Er 28+5 og kjenner spark så det holder, men det kjennes mer ut som ti ville elefanter og de kommer i alle retninger, så det er umulig å si hva som ligger hvor. Noen ganger kjenner jeg en hard kul på ene sia av magen. Regner med det er hode eller rumpa, men hvordan kjenner man forskjell??? Er dette enklere å kjenne senere? Eller andre og tredje gang??
Svale <3 Skrevet 15. april 2009 #2 Skrevet 15. april 2009 Er også førstegangs. Jeg greide ikke å kjenne hvordan han lå så tidlig. Nå i uke 34 kjenner jeg ryggen innimellom. Og kjenner han sparker oppover.
Lillemarit Skrevet 15. april 2009 #3 Skrevet 15. april 2009 med første kjente jeg føttene som sparket i ribbeina. de ssparkene er mye sterkere enn den handa som blir slått med... denne gangen ligger frøkna med hodet opp, og det er IKKE til å ta feil av, kjenner hodet kjempegodt her oppe. legger bare handen oppå magen og kjener tydelig at det er et hode. og man fåt jo da sparkene der dede, mens jeg kjenner en hand som slår av og til ut på siden... jeg er i uke 34 nå...
2 små og en undulat Skrevet 15. april 2009 #4 Skrevet 15. april 2009 Jeg er gravid for andre gang og denne gangen kjenner jeg faktisk tydelig hvordan babyen ligger. Vanskelig å si hvordan jeg kan vite det, men det har sikkert noe med at jeg har kjent disse bevegelsene før. Spark er gjerne tydelige og harde dunk, boksing med hendene kjennes ut som "krafsing" inni magen og når rumpa svinser er det stoooore bevegelser. Når babyen hikker kjenner jeg dessuten rytmiske bevegelser veldig godt "nedi der", det gjorde at jeg mistenkte at hodet ligger ned. Jordmor bekreftet at babyen lå med hode ned, så det stemte med det jeg kjente:)
Juni prinsesse Skrevet 15. april 2009 #5 Skrevet 15. april 2009 Mammatil2-82: Det var et utrolig artig innlegg å lese. Jeg kjente igjen alle beskrivelsene dine, og fikk god forklaring på det som jeg har lurt på hva er for noe. Hva med å legge det som et eget innlegg? Sikkert mange andre som også lurer på dette )
2 små og en undulat Skrevet 15. april 2009 #6 Skrevet 15. april 2009 Hehe, takk for det! Moro å høre at andre opplever det samme:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå