Gå til innhold

Brukte klær er ekkelt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fatter ikke at noen vil kle seg selv eller ungene brukt tøy, tenk på alle de parasittene og bakteriene som sitter igjen i det!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja for en vasker jo ikke klærne.

Skrevet

Vel, parasitter er det vel ikke så mye av. Vet du egentlig forskjell på parasitter og bakterier? Og ja, bakterier er det jo overalt uansett. TIl og med i maten du spiser!

Dessuten er det jo faktisk mulig å vaske klærne før man bruker dem.

Skrevet

Ja herregud, æsj... tenk at du orker å sitte ved siden av noen som ikke har dine klær på. PARASITTENE kan jo smitte over på deg. Hehehe

Skrevet

Ja, fysj så ekkelt, bedre med nye klær rett fra butikken som er prøvd av gud og hvermann.

Skrevet

Nei for det finnes nok ikke noen bakterier i tøy som har henget rundt på et kjøpesenter i noen dager, der alt fra hundre småmødre og unger har klasset på klærene (og ingen vet om de har vaska seg på hendene først).

Og de fleste her har nok vaskemaskin også (du vet hva en vaskemaskin gjør sant?)

Skrevet

Forøvrig: for alle oss normale mennesker er det loppemarkeder i haugetall til helga. www.loppemarked.info

Skrevet

For å ikke snakke om alle som har prøvd klærne på...

Skrevet

Det er faktisk fint at noen kjøper/får brukte klær!

Bra for miljøet og ikke minst for de som er i en økonomisk krise. Synes det er bra at man kan bruke brukte klær. Det trenger ikke å være slitt for den grunn. Har en nydelig ulldress fra nøstebarn som minsten ikke passer lengre. Skal jo ikke kaste den, blir gald om noen i familien eller barna av vennene mine kan bruke den.

Ærlig talt... parasittene og bakteriene? Vaskemaskin er gull! Alle klær som mini fikk til fødselen har jeg vasket før bruk, gjør det fortsatt når mini får nye klær selvom de er fra butikken!

Og du, tenk på alle de som faktisk ikke eier klær! De er glade for at nordmann sender brukte klær til u-land f.eks.

Du virker som en bortskjemt drittunge.

Skrevet

Jo mer klærne er vasket, jo renere er de. Dermed er premissene dine helt feil. NYe klær er fulle av kjemikalier. Disse forsvinner gradvis ved vasking. Så vil man ha klær som er så rene som mulig, skal man bare kjøpe brukt. Godt brukt!

Skrevet

takk for tipset sug lut!! visste ikke om den siden! nå blir det loppis til helga :) tar sikkert med meg litt parasitter hjem og! høhø

Skrevet

Bare hyggelig. Selv pleier jeg å samle familien til fest og servere grillede parasitter. Anbefales.

Skrevet

Jeg elsker både brukte klær og bakterier :-D

Er du klar over hva som skjer med kroppen din om du ikke har en sunn bakterieflora i hud og tarmer?

Skrevet

Jeg jubler når jeg finner hjemmesydde klær på loppemarked eller Fretex. Ingen barn eller kvinner i utviklingsland som har sittet i timevis og masseprodusert for slavelønn for at jeg skal kunne sprade rundt i det de har laget og andre har satt merket sitt på. (Såkalte merkeklær! )

Skrevet

Pga kjemikalier ved fremstilling av nye klær så er det faktisk VIKTIGERE å vaske dem enn normal brukte klær på loppmarked!

Skrevet

Jeg kjøper heller ikke brukt. Hverken klær eller ting.

Det har ingenting med bakterier å gjøre,jeg liker bare ikke tanken på at ukjente har brukt det før meg. Synes lillemor fortjener alt nytt og vi har råd til det. Fint at noen kjøper brukt så jeg får solgt alt når jeg er ferdig med det:)

Skrevet

plutselig kommer man i en situasjon at man må bare,ser ikke noe galt i det.Kjøpt brukt jeg ,noe som heter å vaske klæra da.Heller brukte klær når en har dårlig råd,enn å gå naken

Skrevet

Det er mye eklere å spise på restaurant, HI. Tenk å spise av bestikk som andre har spist av!

...men når jeg tenker etter, så er det jo vasket...Hm...

Skrevet

HI, når du fødte, spiste du av bestikket tusenvis andre hadde spist av. Syke mennesker.

Hoho!

Skrevet

Jeg elsker brukte klær. Handler nesten bare brukt til minsten. Loppemarked er toppen! Fått tak i mye pent tøy til en brøkdel av prisen det koster med nytt, og så sparer jeg faktisk jordkloden vår samtidlig. Økologisk å handle brukt, HI.

Skrevet

Hmmm, ser ei har svart det jeg skulle.. Spiser du på kafeer, restauranter osv så får du nok en del bakterier med på kjøpet, flere enn om du kjøper brukt tøy. Er du i tillegg så klønete at du bruker off toaletter, tar i dørhåndtak, rekkverk osv ute? For ikke å snakke om penger. Laaaaa bomba de la bakteria (på j korrekt utenlandsk ;-) ) Nei, slutt å være hysterisk, vask klærne en gang ekstra når du har kjøpt dem så blir de ennå renere enn de var da du kjøpte dem på Fretex el.l.

Spurte jeg om du sover på campinghytter, hotell el.l???? Laaaaa bomba :-)

For øvrig har jeg mange år på flere div hoteller ol så jeg vet hvordan det kan se ut på kjøkkenet der, langt værre enn en genser fra loppis!

Skrevet

For ikke å snakke om nåpr du er på hoteller! Ta fjernkontroller og telefoner fks.

æsjogfysj.Der kryyyyr det av snusk. Rester av sæd, avføring, urin og basselsusker så det holder!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...