Gå til innhold

Dere som har ternin i juni/juli. Hva for klær kjøper dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har noen bodier, men de har lang erm. Også har jeg ett par tynne strømpebukser. Bestemor strikker til ham ett sett også, så da får han varm jakke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det lurer i grunn jeg også på. Jeg har kjøpt noen sparkebukser. og noen bodyer med både kort og lang arm. Pluss tynn lue da selvfølgelig. Men holder dette ute på denne tiden? Har bare et vinterbarn fra før jeg:)

Har termin 30 juni

Skrevet

jeg har termin 29.juni og har ett vinterbarn fra før.

derfor er det meste av nyfødt og oppover i ull, og gjerne da også rosa ( og det går jo ikke ann når det kommer en liten en med tut).

Skrevet

Jeg har termin 5 juni. har kjøpt en del bodier, men ingen med kort arm faktisk. har kjøpt ei strømpebukse og noen gode vanlige bukser både med og uten fot. har noen sokkepar.. regner med å få litt også.

Har dere veldig mye klær til starten?

Skrevet

har et par bodier i str50 pluss tynne strømper og tynn strikket jakke og bukse.

har ikke så mye nå som med første.

Skrevet

okei :) jeg har også et par bodier i str 50, ellers har jeg bare bodier i str 56. tror faktisk de to bodiene er det eneste jeg har i str 50...

burde jeg hatt litt mer kanskje?

Skrevet

Hei! Jeg fikk førstemann i juni 2006 og da var det hetebølge. Babyene hadde bare bleie på når vi var på sykehuset. Hentedressen vi hadde var altfor varm så denne gangen tar jeg med noe lettere, og tar heller med et deilig teppe. Husker også at hun lå ute i skyggen i bare bleia. Det var helt sydentemperatur. Har termin i juni denne gangen også. Kommer nok til å kjøpe bodyer med kort og lang arm, noen tynne bukser og strømpebukser, noen tynne jakker/gensere. Tror jeg skal styre unne jakker med hette helt i begynnelsen. Jeg syns det er litt upraktisk, blir så klumpete. Tror jeg kommer til å kjøpe litt etterhvert når hun har kommet og ser an været litt. Desuten kommer vi sikkert til å få masse av venner og familie. Gleder meg skikkelig til hun kommer!!

Lykke til alle sammen!

Skrevet

Har noen bodyer med kort og lang arm, sokker, lue, etpar pysjer og en todelt velourdress fra hm for kaldere dager. Resten av klærne jeg har kjøpt er i 56 og 62. Regner med å få endel, også går det jo ann å kjøpe litt etter tulla er kommet også :)

Har termin 3. juli

Skrevet

Har fra før to barn som er født i mai og det det går mye i bodier med korte ben på, gjerne noen uten ermer også. Bare pysjer med kort arm, brukte i begynnelsen pose. Jeg har veldig lite i str 50, får nesten ikke brukt det og liker at bodiene er litt store. Har også noen strikkede, luftige tøfler i bomull som jeg har brukt mye da de sitter bedre på enn sokker. Solhatt er også fint men alle hoder er forskjellige så det kan være lurt å vente til etter fødsel. Mine to brukte ulike luer pga. ulik hodefasong.

Skrevet

Jeg har ikke kjøpt inn noe i størrelse 50... Det minste er 56. Har kjøpt en del bodyer med både lange og korte ermer på. En del sokker,og tynne luer. Har også kjøpt (tja,hva er det egentlig :P) noen jeg vil kalle pysj med korte armer og korte bein :P Men tror eeeeegentlig at det ikke er pysj :P Mer en "drakt" :P Fine er de iallefall,og blir nok brukt en fin sommerdag der det er greit å ha bitte-litt på kroppen :)

Mutter'n har også kjøpt en ku-dress til mini. Flisbukse og flisjake. Er vel greit å ha et sett,eller kanskje to,i flis hvis det blir en kald start på sommeren. Også har jeg kjøpt/fått masse pledd...greit å ha,og dem vare leeeeenge! Ja,må vel enda kjøpe inn et par strømpebukser også...

Så får man bare se hvor lenge størrelse 56 passer lillegutt.

Får hele tiden spørsmål om hva vi ønsker oss,og jeg svarer klær. Men tror jeg skal nevne at vi ønsker klær i større størrelse enn 56...har arvet en del i tillegg,så tror vi har nok av den størrelsen!

Skrevet

jeg har hørt at ulla kan farges? Men vet ikke hvordan fargen er mot sart babyhud?

Sikkert ikke værre enn med "bleket hennes og mauritz bomull" eller fargede bodyer made in Taiwan....

nei jeg vet ikke, fikk bare tipset en gang :0)

Ulla er fin og bruke på sommeren også...

Skrevet

Tror kanskje jeg har GANSKE masse klær...

Har fått masse masse da!

Har ca:

5bodyer i str 50

17bodyer i str 56

22bodyer i str 62

+litt i str 68, 72

3-5pysjer i str 56 og 62 tror jeg

12-14 sparkebukser sånne i velur i str fra 50-74 ca

12 luer i små og store str

3 strømpebukser i str 56

10 par sokker

20 vaskekluter i div stoff

8 sånne små bukser i str 50-56

6 bukser i samme i str 62

3 joggedresser i str 56

Pluss har vel noen gensere og en olabukse..

Skal ønske oss endel ull bodyer og strømpebukser...

Uff har såå utrolig mye..har fått vasket alt nå og lagt det i skuffene, pfhuu, slitsomt men morro hehe

så nå er jeg helt klar for at gutten kan komme;);)

har termin 10 juni

Skrevet

cathy med junibaby;) : oh my G..

Du har jo en hel butikk :o)

Også at du har klart å vaske alt og lagt det på plass og greier.

Skrevet

er det slitsomt å vaske og legge bort klærne? det er jo bare koselig når det er til den lille. ser ikke på det som noe jobb i det hele tatt. har ca like mye som cathy, og jeg bare koser meg når jeg driver med det...

var det ironisk kanskje? håper det....

Skrevet

Jeg har mye fra før, siden det er nr. 3. Her kjøpes det inn bomullsplagg. Og mormor strikker hentesett i tynn bomull :)

Skrevet

Heisann, jeg venter i slutten av juni og har funnet denne listen over hva man trenger til sommerbarn så jeg kommer til å gå ut ifra denne listen når jeg handler inn (50-56)

Pyjamas - 4

Body med arm - 6-8 (to ull)

Body t-skjorte - 6-8 (to ull)

Sparkebukse - 4

Bukse - 2

Snekkerbukse - 2

Kosedress/joggedress - 2

Jakker i bomull - 3

Genser - 3

Kjøredress - 1

Hvis det blir en så flott sommer som i fjord trenger snuppa ikke så mye om dagen hvis det er sol og varmt, da holdet det med body og event. en tynn bukse og genser. MEN det er greit å ha litt tykkere klær sånn til "kvelden" og kalde dager :)

Skrevet

Slitsomt i form av at kroppen ikke henger like godt med nå pga bekkenplager og div..har en bitte liten leilighet så alt ble lagt på gulvet først til sortering og da er det litt slitsomt å bøye seg opp og ned...:) men selve det og vaske, brette og legge i skuffer er ikke slitsomt da...det er bare kos:)

pluss og flytte på 5 pappesker med klær rundt i en liten leilighet er heller ikke enkelt når ryggen streiker...og kaste, bære ut div klær jeg ikke beholdt pga ganske utslitt og utvasket:)

også skal det sies at jeg gjorde alt på to dager(litt rastløs når jeg begynner) Får det for meg at alt skal være ferdig med en gang:) litt ivrig kanskje:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...