Gå til innhold

Vedr. barnehageplass Oslo


Anbefalte innlegg

Skrevet

Får man beskjed om at man ikke har fått plass eller har man ikke fått plass dersom man ikke har fått noe svar i det hele tatt? Har søkt men ennå ikke hørt noenting. Bor i bydel Frogner og har søkt barnehageplass fra august for tulla som da er nesten ett år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei du!

 

jeg vet av mine venninners erfaring, så har de fått svar uansett.

altså de har enten fått plass eller brev om venteliste og hvilken nummer i rekken de er.

vi har også søkt, men ikke hørt noe :)

så vi er nok flere her, men synes du det drøyer lenge kan du jo ringe bydelen å høre !

Skrevet

Tror ikke du hører noe dersom du ikke får plass.... Jeg fikk iallefall ikke svar, da jeg søkte og ikke fikk plass til mine....

Skrevet

jeg fikk avsalg da barnet var under 1 år v hovedopptaket, dette året har vi fårr plass, fristen i min bydel på å svare/godta plassen var i går, så her er hele prossesen ferdig.

ring barnehagekontoret i bydelen din og etterlys svar, skader ikke å ta en telefon..

Skrevet

Vi hørte ikke noe før vi fikk tilbud på 3. runde langt ut i juli...

Skrevet

Ei venninne snakket med barnehagekontoret i bydelen vår i går. De sier at brev ang 1.opptaket ble sendt ut før påske. Så har du ikke hørt noe til nå har du mest sannsynlig ikke fått plass på 1.opptaket. 2.opptaket sender ut brev i mai. Så blir vel 3.opptaket en gang i sommer. Uansett så skal du ha hørt noe innen 1.september (!). Før det hører du noe når du får plass.

 

Nå er vel opptakene sentraliserte i Oslo, så vil regne med at det samme gjelder i alle bydelene.

Skrevet

du hører om du for plass eller ikke men avslag brevet kommer ikke før aug /sept når 4 og siste inntak er. Og for bydelene har forskjelige inntaksdager så forsett å kryss figerene .

Skrevet

Du hører ikke noe før du får plass. Hvis du ikke får plass etter at suppleringsopptakene er gjort, kommer endelig avslagsbrev i aug./sep.

Hvis tulla di blir 1 år etter 31.august, er det nok litt vanskelig å få plass i år, siden Oslo kommune garanterer alle over 1 år plass. Det vil si at feks 2-åringer i en helt annen bydel får tilbud i din bydel, før dere evt. får tilbud.

Jeg vet ikke helt om de private barnehagene er helt nødt til å følge dette, men hvertfall de kommunale. Jeg vil tippe at 08 barn født etter 31.august vil slite litt ekstra med å få plass detter året pga løftet til kommunen for de som er over 1 år innen 31.august.

Skrevet

Hun ble tatt med planlagt KS den 3/9 så jeg regner ikke med å få plass men det er lov å håpe. Hadde jeg visst om den dumme regelen tidligere hadde jeg bedt dem ta henne ut noen dager før...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...