Gå til innhold

Mamma sover ikke på natta. Noen flere med samme problem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 6 uker som er veldig grei.

For ca 2 uker siden fikk jeg et snikende problem med å sove etter at jeg hadde ammet han. Jeg ammet han da ca 3-4 ganger pr natt.

Nå klarer jeg ikke å få noen god søvn lengre. Har bare en lett søvn hvor jeg drømmer hele tiden og våkner for det minste. Står opp om morgnen og kjenner at kroppen ikke har fått slappet av.

Jeg må si at jeg ligger på eget soverom for å få mest mulig fred fra jeg legger meg ca 2130 til lillegutt skal ha mat ca kl 02-03. Mannen min gir han litt mme kl 24.

Jeg har fått sovetabletter hos legen min som jeg må ty til av og til.

Jeg ønsker overhodet ikke å gå på disse men føler jeg må for å hente meg inn noe.

Har noen erfart lignende og vet hva som kan være årsaken til søvnproblemet? Jeg er ellers ei ganske rolig mamma på alle måter.

Kan dette være hormonelt.........kan dette gå seg til og forsvinne etter hvert?

Føler ikke det nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen med erfaring/tips?

Skrevet

Jeg hadde samme problem, kansje enda værre, for vi måtte bo på hotell pga en vannlekasje når knøttet var 3 uker..., men gidder ikke tenke tilbake på den tiden :)

Ville bare si at det er ordner seg, hvor enn mørkt det ser ut. Det som hjalp her var at mannen min kom inn med han når jeg skulle amme. Altså det eneste jeg gjorde var å amme. Jeg stod bokstavelig ikke opp av senga, (annet enn får å gå på do da).

Desverre måtte jeg trumfe dette igjennom med å ta med meg sambo til legen, for jeg prøvde å foreslå det, men ingen frivillig hjelp å få. Sa til han om han kunne være med inn så han kunne holde baby, mens jeg pratet med legen. Når legen spurte om det var noen måte vi kunne løse dette på foreslo plutselig sambo det selv. Vi avtalte at han skulle gjøre det frem til jeg sov 2 netter etterhverandre (max 7 dager). Og at vis Theo gråt skulle ikke jeg blande meg før han kom å spurte om hjelp. Det var det vanskligste, ble liggende våken mange netter å høre på sambo roe Theo. Tilslutt etter 4 dager sov vi alle sammen. Da løste vi det freomver med at han tok en natt i uka og en i helga.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...