Snikskytteren er storebror! Skrevet 15. april 2009 #1 Skrevet 15. april 2009 Når jeg fikk førstemann endte det hele opp med mislykket vakum og haste snitt etter ca 40 timer med intense rier. Håper på å føde normalt denne gangen, men er noen som sier det kan bli vanskelig fordi livmoren min kan sprekke under riene pga arret... ?
erteposen + 4 Skrevet 15. april 2009 #2 Skrevet 15. april 2009 Jeg skal føde normalt etter et hastesnitt nå, om tvillingene tåler vanlig fødsel. Det var et snitt med full narkose og fosterlyden var helt borte, så kirurgen sier selv at han tok en del snarveier som han ikke hadde gjort om han hadde et par minutter lenger på seg. Gutten klarte seg etter en tid:) Poenget er at de mener at livmoren vil fint tåle en fødsel nå, men om det blir ks denne gangen ønsker de ikke vaginal fødsel om vi ønsker barn nr 5:/ Det har vi ingen planer om. Det som er greit denne gange er at jeg er bedre forberedt om det blir et ikke planlagt ks, og slapper igrunnen godt av med det. Det er uansett positivt for barnet at fødselen er igang om det blir ks. Litt kjpere for oss som har hatt rier i timesvis uten å få bonusen:)
Gjest Skrevet 15. april 2009 #3 Skrevet 15. april 2009 De beste råd og anbefalinger tror jeg du vil få fra en gynekolog.
Snikskytteren er storebror! Skrevet 15. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 15. april 2009 hadde samme akutte situasjon som meg du da. Ble full narkose på meg å. og snittet ble tatt fordi de mistet forsterlyden. Så det er ikke fare for at livmoren min skal sprekke altså?
Gjest Skrevet 15. april 2009 #5 Skrevet 15. april 2009 Kjære deg snikskytteren. Alle kvinner som gjennomgår elektivt/haste/katastrofesnitt vil få endinger som ikke nødvendigvis kan sammenlignes på bakgrunn av type snitt. Arrvev arter seg forskjellig fra person til person, og det er mange kroppslige hensyn som spiller en rolle. Derfor tror jeg det er best at du snakker med en som jobber med dette til daglig og som har erfaring på området! Jeg personlig tror ikke at det vil være noe problem for deg å føde vaginalt, men jeg synes det er litt farlig å uttale meg da jeg hverken kjenner deg, din sykehistorie, din anatomi, fysiologi m.m... Ønsker deg uansett lykke til!
erteposen + 4 Skrevet 15. april 2009 #6 Skrevet 15. april 2009 Det vurderes av legen din. Jeg følges jo opp hver uke med ul pga tvillingene og komplikasjoner, og min lege på sykehuset sa at hun aldri hadde opplevd at livmoren ikke tålte fødsel i sin karriere. Det kan skje, men er ytterst sjelden. Tåler livmoren svangerskaet, tåler den fødselen - var hennes erfaring. Hvor lang er du på vei? Få legen din til å bestille en ekstra ul der de kan se på livmoren din. Da slipper du å være bekymret. Jeg hadde akkurat de samme tankene som deg:)
Snikskytteren er storebror! Skrevet 15. april 2009 Forfatter #7 Skrevet 15. april 2009 jeg er i uke 30 Jeg er ikke dum da, jeg har jo snakket med helsepersonell, greia er at jeg får forskjellige svar!
Gjest Skrevet 15. april 2009 #8 Skrevet 15. april 2009 Jeg er selv operasjonssykepleier og tror hverken min yrkesgruppe, jordmødre eller sykepleiere generelt bør uttale seg. Det er gynekologen som foretar det kirurgiske inngrepet som vet hva som er best for deg. Jeg håper virkelig ikke at du har fått motsridende svar fra forskjellige gynekologer. Da skjønner jeg din mulige fortvilelse...
erteposen + 4 Skrevet 15. april 2009 #9 Skrevet 15. april 2009 Jeg fikk en del rare svar fra jormødrene på hs. Legen min sa at jeg ikke skulle høre på hva de sier fordi de ikke har kompetansen til å svare, om de ikke har oppdatert seg nylig. Litt arrogant sikkert, men de har gitt mange rare svar. Ønsker du vaginal fødsel? Etter den typen hastesnitt er det lett å få innvilget ks, til og med på Haukeland:) Jeg foretrekker vaginal fødsel selv. På Haukeland har jeg gått til samtale med en jordmor som spesialiserer seg etterarbeid av fødsler og forberedelse til ny. Hun er kjempe flink. Vi gikk gjennom journalen på nytt, og jeg fikk mye ny informasjon. Hun kunne mye om hvordan livmoren fungerer osv. Jeg var ikke traumatisert, men var redd for at følelsene kom tilbake når det nærmet seg graviditet. Kanskje har de et slikt tilbud hos dere?
Snikskytteren er storebror! Skrevet 15. april 2009 Forfatter #10 Skrevet 15. april 2009 Jeg snakket med en vanlig gynekolog her i byen (ikke på sykehuset) Og hun ba meg heller spørre jordmor på ord. ul....? Og hun sa at det skulle gå greit med vaginal fødsel. Jordmoren jeg er på kontroll hos sier jeg mest sannsynlig må ha keisersnitt, og jordmor som tok 3d ul på meg sa at det var en risiko ved å føde vaginalt...
Snikskytteren er storebror! Skrevet 15. april 2009 Forfatter #11 Skrevet 15. april 2009 jeg ønsker vaginal fødsel! Men ønsker jo ikke å utsette meg selv eller babyen for noe.... ? Derfor tenkte jeg kanskje det var noen med erfaring her. Får jo som du sier, så mange rare svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå