heleneharefrøken_ Skrevet 15. april 2009 #1 Skrevet 15. april 2009 Heihei:) er i uke 21, termin 27 august, er lett å skjule at jeg er gravid enda. Jobber i et vikarbyrå og har vikariat ut april. Skal på intervju til en fast heltidsstilling kassejobb i butikk og tenker ikke nevne at jeg er gravid før jeg eventuelt får jobben. Men hvis de spør om planene mine fremover og hvor lenge jeg ser for meg at jeg jobber der, hva skal jeg svare? Har tenkt å begynne å studere når barnet begynner i barnehage. æh, hater å "lyve". Er jo bare 3,5 mnd jeg kan jobbe der før jeg må i pensjon, men noen ganger må man vel være litt egoistisk? Og hvis de ringer meg etterpå og sier at jeg får jobben..bør jeg vente til jeg begynner i mai og har skrevet under på arbeidsavtale før jeg sier at jeg er gravid?
YoMomma Skrevet 15. april 2009 #3 Skrevet 15. april 2009 Ikke si noe om graviditeten, de har uansett IKKE LOV TIL Å TA DET MED I VURDERINGEN! Spør de, så bare lyv! Jeg hadde studert ferdig og var på jobbjakt da jeg var gravid, men hadde ikke samvittighet til å la være å nevne graviditeten, selv om det ikke var synlig. Selvfølgelig fikk jeg ikke jobb. Det kostet meg et par hundre tusen kroner og ti måneder mindre hjemme med gutten min. Unner virkelig ingen å gjøre den samme erfaringen. Ååh, kan bare ikke få sagt det sterkt nok!! "Lyv" med god samvittighet, kjære deg! Ikke gi dem noen sjanse til å diskriminere deg! *Strekker armene gjennom skjermen og rister deg godt*
heleneharefrøken_ Skrevet 15. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 15. april 2009 takk for innpill:) da blir det null snakk om bebiser før kontrakten er underskrevet. Er jo bare en butikkjobb, ikke en toppsjefstilling heller
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå