Skyfrihimmel Skrevet 15. april 2009 #1 Skrevet 15. april 2009 Noen som har vært der? Evt på Sharm Reef eller Falcon Hills?? Fint?God mat? Barnevennelig??
_Mita_<3 Skrevet 15. april 2009 #2 Skrevet 15. april 2009 Hei. Ikke vært i sharm selv men har en del venner og familie som ferierer der hvert år der. Skal være veldig bra sted med god mat og barnevennelig og bra standard på hoteller . Har selv vært i Hurghada med vår sønn da han var et halvt år. Og det gikk kjempe fint... Vi var ikke så fornøyd med hotellet vi var på el maten (all inkl hotell som skulle være 5 stjerners.. ) Men stranda var perfekt med masse barneleker og aktiviteter hele tiden. De vi kjenner som har vært begge steder skal ikke tilbake til Hurghada men tilbake til Sharm:) Husk det kan være veeeeldig skittent så ha med antibac til å vaske dere med spes hver gang dere har tatt i penger, Pengene er aldri byttet ut å er kjeeeeeempe skittene!! Håper det hjalp litt da:D
=Lillemora= Fødeklar<3 Skrevet 15. april 2009 #3 Skrevet 15. april 2009 Jeg var i Sharm for 2 år siden, bodde på Sharm reef. Syns hotellet var veldig greit, fint basseng og hyggelige folk. Ganske store rom også. Men hotellets strand er veldig lite barnevennlig, er på en måte en klippestrand...må gå ned en badetrapp fpr å bade, og det er veldig dypt. Men fantastiske dykkemuligheter, derfor vi valgte det hotellet. Reiste uten barn da. Siden de aller fleste streder i sharm er private er jo kanskje det noe å tenke på hvis ikke dere heller vil bruke bassenget da. Men jeg syns egypt var knallfint og skal garantert tilbake:) God tur!
Marianne87 Skrevet 15. april 2009 #4 Skrevet 15. april 2009 Jeg har vært der 2 ganger, en gang på sommeren og en gang i jula. Bodde på Mariott en gang og Hilton Dreams den andre gangen... Vi stortrivdes der og elsker spesielt strandlivet/vannverden i Egypt. Det er ikke mange andre steder i verden du har like gode dykkemuligheter Men jeg hadde aldri tatt med meg små barn dit. Egypt er et fattig land, det er mange steder veldig møkkete og en blir veldig fort dårlig av maten (ikke noe farlig stort sett, men for små barn kan det ende med væsketap osv)... Hvis barna er litt større er det en anne sak... Anbefaler stedet hvis dere har store barn eller skal dra alene, men hvis jeg skulle hatt med små barn hadde jeg valgt Spania eller noe istedet... Hvis ikke hadde jeg holdt meg mest på hotellet og det er jo litt kjedelig når en er på ferie...
_Mita_<3 Skrevet 15. april 2009 #5 Skrevet 15. april 2009 Uneig og litt enig i det du sier marianne87. Hadde NULL problem med vår sønn på 6 mnd.. Han fikk grøt, flaske med melk og middagsglass som jeg hadde med selv. Å det var veldig barnevennlig der vi var hvertfall.. Ja egypt er skittent så derfor det er viktig å ha med seg antibac.. Vannet man kjøper på flaske der er helt fint og viktig med mye veske i sånne varme strøk, men det gjelder vel overalt i verden.. Tilogme Norge om sommeren Men Egypt er ikke stedet vi kommer til å reise til igjen.. Evnt meg og min mann alene for å dykke snorkle og ligge på stranda.. Sønn vår på straks to år har allerede vært i syden 4 ganger ,å er mange andre (finere) steder man kan reise med barn.
_Mita_<3 Skrevet 15. april 2009 #6 Skrevet 15. april 2009 De vennene våre som har vært i sharm med både små å store barn har hatt det utrolig fint hvertfall:)
shabby Skrevet 15. april 2009 #7 Skrevet 15. april 2009 Vi var der for 2 år siden, m en 1-åring og en 6-åring. Et flott bassnanlegg på hotellet, men stranda var ikke noe å skryte av. Vi dro ut til en najonal park for å snorkle og bade, og der var d kjempefin sandstrand. Nå står d helt stille hva den plassen heter, men tror d var noe på R. Ras mohammed eller noe sånt. Du finner d sikkert hvis du sjekker på reisebyråets sider. Vi var godt fornøyd m turen. Vi reiste 3 familier m 9 barn tilsammen. Kan ikke huske at noen ble syke, men vi tok en del forhåndsregler. Var i Hurghada i fjor. Der var d kanskje litt renere, men forsiktig må man være uansett. God tur! Kos dere, og gled dere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå