Lykkeligmamma:) Skrevet 15. april 2009 #1 Skrevet 15. april 2009 Visste ikke helt hvor jeg skulle plassere innlegget mitt. Fant ut sist uke at jeg er 5 uker på vei. Ingenting var planlagt, men slikt kan jo skje. Vi gleder oss jo over nyhet, men er samtidig usikre. Føler meg egentlig ganske klar for dette, men jeg skal ha en plastisk kirurgisk operasjon i Juli. Da vil jeg være 18-19 uker på vei. Er det mulig å ta en operasjon, å få narkose når man er gravid? Eventuelt hvor langt ut i svangerskapet kan man få narkose? Jeg vet jeg kan utsette denne operasjonen, men vil gjerne bli ferdig med den. Har ventet i nesten to år i kø. Vet jeg burde bekyttet meg bedre pga dette, men så skjedde det. Å nå gleder begynner vi glede oss til å bli foreldre også, etter vi fikk nyheten og den har sunket inn. Takker for svar;)
snuffe Skrevet 15. april 2009 #2 Skrevet 15. april 2009 Tviler på du får en "unødvendig" operasjon under graviditet. Så vidt jeg har skjønt øker risikoene ved narkose når man er gravid, og da vil de nok antagelig utsette operasjonen. Men ring dem og spør, du. =)
Gjest Skrevet 15. april 2009 #3 Skrevet 15. april 2009 Hei. Du kan ikke få en total narkose når du er gravid. Dersom det er en akutt/hasteoperasjon gjøres det en vurdering i forhold til evt fare for ditt liv, smerter som medfører at et operativt inngrep er nødvendig m.m, men det er jo en helt annen sak. Jeg vil tro at dersom du nå har fått en planlagt operasjon etter å ha ventet to år i kø så kan denne utsettes til etter du har født. Jeg vil uansett anbefale deg å snakke med sykehuset hvor du skal opereres, de vil være behjelpelige med alle spørsmål du måtte ha, og hvilke rettigheter du har i forhold til å få utsatt dette inngrepet. Lykke til!
Gjest Skrevet 15. april 2009 #4 Skrevet 15. april 2009 Beklager rotete svar. Glemte jo helt at du hadde skrevet at du kunne få operasjonen utsatt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå