Gå til innhold

50 årig muslim har giftet seg med 8 åring

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

... og jomfru maria var 12...

Da vi endelig var kvitt den radikale bibeltroen i dette landet kommer det en ny gjeng med hjernevaskede mennesker som behandler kvinner og barn som gjenstander. På tide å skylle koranen og bibelen ned i do, der de hører hjemme. Tenk hvor mange disse to religionene har tatt livet av.

Skrevet

Ateismen og vikinarnana lenge leva! Dei har inkje tatt livet tå nokon!

Skrevet

Nå tror jeg ikke noe på at Maria fra bibelen var 12, men hvis hun var det, så er det over 2000 år siden.

Dette som står i artikkelen skjer i DAG! Litt forskjell på det, eller hur? Gamle menn og småjenter er typisk for Islam. Men ingen sier noe, fordi de er livredd for å bli drept.

Skrevet

Det er et sted mellom 1,3 og 1,7 milliarder muslimer i verden. Såklart er noen av dem galninger.

Skrevet

VI må tenke på at mange av de som er muslimer lever som VI gjorde for både 2000 og 3000 år siden,- så vi skal ikke dømme før vi kjenner vår egen historie...

Ateister og Vikinger har vel også tatt livet av mange.....Vikingene sin historie er vel kjent,- ateister har også drept,- hva med alle kommunistland som har tatt livet av religiøse? Religion,- uansett, blir er sett på som dop (religion er opium for folket. Lyder det kjent?) Så vi kan vel konkludere med at mennesket, uansett religon eller ikke, er noe brutale, egoistiske monster, som stort sett ikke bryr seg den døyt om andre mennesker , så lenge man før dekt sine egne behov og lyster,- og litt til.....

Heldigivs finnes det noen som bryr seg om andre, som ikke fordømmer hele folkegrupper ut i fra noen få personer handlinger og ord, som tror på det gode i mennesket, og som gir av seg selv for å hjelpe folk i nød.

Skrevet

og han fullbyrdet det da jenta var ni år. Flott..

Skrevet

Tok ikke vikingene livet av noen??

Skrevet

OK, kanskje du ikke mente "vikingene". Kanskje du mente det du skrev: "Vikinarnane". Jeg vet ikke hvem de er, så kanskje de ikke tok livet av noen.

Skrevet

Det med vikinger og ateister var vel et ironisk svar til anonym over der igjen.

Menn giftet seg med småjenter i gamle dager i Østen, og når det ble forbudt, ble det kalt pedofili, og gjort i det skjulte isteden. Helt til våre dager, og blir gjort den dag i dag.

Og vi beskytter ikke barna våre som vi burde gjort. Fordi vi åpner for mer og mer seksuell frigjøring. Men mange ser ikke ut til å se sammenhengen.

Skrevet

Profeten Muhammed er jo selve lederen, anonym 07:01. Han giftet seg med en 6 åring. Men klarte å vente med å ha sex til hun var 9 år.

Skrevet

Det finnes liksom ingen norske menn som har sex med mindreårige? Pedofile finnes i alle land og alle kulturer. Religionene tar ikke livet av noen, mennesker tar livet av hverandre. Slutt å skylde på religion hver eneste gang noen gjør noe sykt. Det er ikke den det er noe i veien med, det er utøverne av diverse religioner. Hva med alle de pedofile katolske prestene?

Skrevet

Ingen som har sagt her at norske menn ikke driver med noe så sykt?

Skrevet

Det gjør det da ikke mindre sykt hva denne mannen har gjort at katolske prester driver på med smågutter?

Å sette grupper opp mot hverandre gjør ikke saken bedre.

Det er like kvalmt!

Skrevet

Saudi-Arabia er et land som er skikkelig på bærtur. Selv om muslimenes profet gjorde det samme i fjern fortid har de fleste andre land i midt-østen for lengst lagt forbud mot den slags.

Ikke bare stakkars jente, stakkars kvinner og jenter i det landet generelt. Kvinner eier ikke rettigheter der.

Skrevet

Se for dere ei jente på 8 og en mann på 50.

Skrevet

Pedofili ville jeg kalt det. Det skjer over alt i verden, dessverre, men i de fleste land er det forbud.

Skrevet

det foregår mye sykt i verden, alt sett fra forskjellige standpunkter. Vi i vesten syns dette er pedofili, og det er jeg forsåvidt enig i. Men man må huske på at folk har forskjellige skikker. Det gjør ikke dette emd barnegiftemål greit, men det skjer jo. Og i mange områder er det bedre at jentungene blir gift bort til en rik mann som kan ta vare på henne enn at hun skal bli utsatt for slavearbeid eller annet lugubert arbeid. Det gjør det ikke riktig i vestens øyne, og det er sikkert mange som er opplyst nok i østens land at de også reagerer. Men siden gapet mellom rik og fattig og mann og kvinne er så stort, spesielt i de områdene hvor dette foregår, så har det lite å si om en kvinne reagerer på at datteren skal giftes bort til en voksen mann.

Siden vi ikke godtar slike giftemål her til lands er det vanskelig for oss å mene noe annet enn at dette er galt og overgrep på jentene. Men vet vi virkelig hva som foregår i slike ekteskap? Jenta blir jo undertrykt på lik linje som mange kvinner blir undertrykt i østlige ekteskap, men man kan ikke dra alle over en kam. Det er sikkert like stor andel av snille ektemenn/slemme ektemenn som det er i andre ekteskap. Jenta kan bli behandlet bra i forhold til andre kvinner/jenter, men hun kan også bli undertrykket og misbrukt, slik aom andre kvinner/jenter kan bli.

Det er vanskelig å sette seg inn i hva som er rett og galt i saker som vi ikke kan sette oss inn i. For meg er det helt unaturlig å tenke på min 5 år gamle niese som konen til noen som helst før om 20 års tid, men slik er det ikke for alle andre kulturer. Tenk på hvordan de kristne så på vikingene når de kom til norden, nå i ettertid ser vi jo at begge sider hadde sine feil, og den ene var ikke bedre enn den andre. Nå kan man jo egentlig ikke sammenligne dette med barnekteskap, for barn har rett til å være uskyldige og uten ansvar, ihvertfall etter "vår" standard, mens andres standard ser på jenter som en "byrde" fordi de ikke er like mye verdt i et samfunn som menn. Meget gammeldags etter vårt syn, men vanlig for "dem".

Jeg tror man skal trå varsomt i slike debatter, man skal ikke kaste dritt på andres kultur, men man må også tale barnas sak. Vi kan ikke forvente at forandringer skjer "over natta", men det bedres. Informasjon om rettigheter og likestilling kommer ut til hele verden. Kunnskap blir delt ut i større doser, men det tar tid. Å endre et helt samfunns tanker og skikker må skje på samfunnets premisser, ellers vil de aldre godta forandringene. Det blir mer og mer tabu å gifte vekk barn, men det skjer fortsatt. Så det beste er å spre informasjon, ikke propaganda eller dritt, men informasjon og kunnskap.

Men her inne på DIB kan man glatt si hvor ravende galt man synes forskjellige aspekter med fremmede kulturer er, tviler på at høytstående menn i østens samfunn har denne siden som sengelektyre;)

Skrevet

Tja, jeg kan forstå barneekteskap hos analfabeter i isolerte stammer i sahara. Der kan vi snakke om overlevelse og pragmatikk. I Saudi-Arabia er det neppe gode økonomiske grunner til å gifte bort en jentunge på 8 år, ingen med statsborgerskap sulter der for å si det slik.

Saudi-Arabia har god råd og det er forkastelig at verden ikke stiller strengere krav til dette landet slik at de gir borgerne sine flere rettigheter spør du meg, for der er det først og fremst viljen det går på!

Skrevet

Ja, hun blir sikkert behandlet kjempeflott. Hun får sikkert en silkejihab.

Skrevet

anonym 17:59; jeg kaster mer enn gjerne dritt på en kultur som gifter bort 8 åringer! Og jeg håper hele verden er med på å kaste så mye dritt at det blir slutt på denne dritten!

Skrevet

Skriver under på den Kaklehøna.

Skrevet

meget voksent og innsiktsfullt svar 18:29....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...