Gå til innhold

Tidlig ultralyd - 13+5

Renate har ♂09, ønsker 1 til

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på en tidlig ultralyd igår, og fikk vite at vi skal ha en gutt!! Utrolig morro, men jeg er også litt skeptisk om det er mulig å se det så tidlig?

Tok innvendig UL, og babyen lå med kroppen mot oss så har fine tydlige bilder av ansiktet og kroppen!

Videoannonse
Annonse
Gjest ~Gravida~ Uke 17
Skrevet

Jeg tok ul i uke 13, og fikk høre gutt. Tok utvendig ul.

Spent på om det stemmer på den ordinære neste uke. ;)

Men de sier at det er lettere å se gutt enn jente da.

Skrevet

Ja, jeg håper og tror nok at det stemmer. Det var liksom ikke noe: Det ser ut som en gutt som er her, men: Jeg ser kjønnet nå, det er en gutt! Så utrolig morro... Bare navn igjen som gjenstår :D

Gjest ~Gravida~ Uke 17
Skrevet

Har du sett den siden hvor det er bildet av kjønna i uke 12 eller 13? Hvor likt det er? Hehe..

Skrevet

Nei, det har jeg ikke... Har du linken??! (A)

Jeg skal til min jordmor imårra for første gang, tenkte jeg skulle ta med bildene mine dit og høre med ho :)

Skrevet

Jeg var 13+5 da jeg tok ultralyd på Riksen for noen år siden. Det var riktignok utvendig, men likevel... Da jeg spurte om kjønn sa bare jordmora at det var for tidlig å kunne si det med noenlunde sikkerhet. Hun ville ikke gjette ettersom det var så store sjanser for å bomme. Uansett - hvis jeg var deg ville jeg vel ikke tatt det for gitt at det ble en gutt før jeg hadde fått det bekreftet på ordinær ultrayd.

Skrevet

fikk vite at det var gut da jeg var 13+5, og fikk det bekreftet på ordinær ul :) det var ingen tvil noen av gangene ;)

Skrevet

og det var på utvendig ul

Skrevet

Om de kan se kjønn eller ikke avhenger vel av hvilket utstyr legen bruker og hvilken erfaring han har. Min erfaring er at de ikke pleier å antyde kjønn dersom de ikke er rimelig sikker. SÅ gratulerer med den lille gutten i magen:)

Skrevet

Ja, asså.. Utstyret var det ikke noe å si på. Tok UL'en i Tyrkia - men på et privat sykehus. Og det frister mer å komme tilbake dit for å føde enn å reise til Fr.Stad. Hehe! Dette var et tyskt sykehus. Og det var liksom ingen tvil i det ho sa.. Det var : Oi, jeg ser kjønnet nå. Vil dere vite? ... Det blir en gutt! Så morro!! Åå... Gleder meg masse til ordinær UL nå for å få bekreftet det en gang til. Bare 4,5 uke igjen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...