Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo delte meninger om man skal bruke hodepute til babyer, men jeg gikk til anskaffelse av en i dag da jeg tenkte det kunne være greit å ha.

MEN da jeg kom hjem ser jeg at størrelsen på dunputa jeg kjøpte på Princess (60x40 cm) ikke passer noen av putetrekkene som har fulgt med sengetøyet vi har kjøpt. Hva er normal størrelse på hodepute? At det ikke skal gå an å kjøpe en ussel pute uten at det skal bli så mye greier altså!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nyfødte skal ligge helt flatt. Så det jeg gjorde med min første var å legge putevaret rett på lakenet. Det skal jeg gjøre denne gangen også. Da får jeg ihverfall brukt dem:)

Skrevet

Jeg har ikke lest noen delte meninger om babyer skal bruke hodepute eller ikke. Den gjengse oppfatningen er at spedbarn skal IKKE bruke hodepute. Men du kan bruke trekkene i senga/ vogna ved hodeenden, så slipper du ihvertfall å vaske lakenet hver gang babyen sikler/ gulper.

Skrevet

Jeg ga ikke gutten vår pute før han var 1 år, da en sånn tynn tynn som er til de minste.... Men det var egentli bare en vits fordi han bare herjer i senga på natta, snur seg alle veier og lå gjerne oppå dyna.

Men så da han var 1år 2mnd ble han syk og hadde sånn hoste. Så da la jeg min pute under han. Det er pute fra princess, men den tynneste av de "voksenputene". han ligger jo me nesten hele overkroppen på puta. men hostingen ble mye bedre og siden den dagen har han holdt seg undder dynen hele natten, og han sover mye roligere. helt supert. Så den lille puten var et bortkastet kjøp hos oss.... lillesøster som kommer snart skal ikke ha pute, men bruker putetrekket under henne i sengen så man slipper å vaske lakenet når hun gulper ja...

Skrevet

Jeg har aldri hørt noen delte meninger om hvorvidt babyer skal bruke pute eller ei.. Jeg brukte ikke pute før han var nærmere 2 år.. De skal ligge flatt.. Så jeg vet da heller ikke hvilken str som er normalt.., men det pleier jo da eventuelt og stå på putevaret hvilken str det er i...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...