Gå til innhold

er det bare meg??

Anbefalte innlegg

Skrevet

som ikke har kjøpt inn noe (verken klær eller utstyr) eller planlagt navn enda?

Vi har ikke pusset opp (malt) de to soverommene vi skal heller.

Jeg er 19+ 2 i dag. Kanskje jeg burde begynne å stresse hehe

Videoannonse
Annonse
Gjest eelis+spire
Skrevet

Oi, du er jo halvveis allerede. Kanskje du bør begynne å stresse litt ja, hehe ;-)

Jeg er bare 13+3, men har planer om å slappe av med innkjøp av diverse en stund til. Mamma stresser som faen da, hun skal ha meg til å kjøpe ny sofa, ny seng, ny lenestol, nytt spisebord, og i tillegg alt av babyutstyr MED EN GANG. Jeg holder på å bli gal. Ikke trenger jeg noe nytt heller, utenom babyutstyret da, såklart.

Skrevet

Vi har heller ikke kommet så langt :) Jeg er 17+3 idag og det eneste jeg har er en sparkebukse fra sivgers ;) Men jeg har laget "handleliste" da, så er det egentlig bare å gå ut å få kjøpt det vi skal :) Vi har nesten bestemt oss for vogn, vi vet hva vi vil kjøpe til barnerommet og vuggen skal jeg designe og lage selv, så alt er "snart i box" ;)

Skrevet

du trenger ikke å stresse enda, men greit å få orden på ulike ting som vugge, vogn og bittelitt klær til uke 30++ kan jo hende at formen ikke forblir så god og det er ofte noen ukers venting ved kjøp av vogn...

ellers så kommer kanskje barnet litt tidlig...

jeg hadde alt klart til uke 36 (vasket babyklær osv)

fikk gutten min i uke 37-1 hehe var glad da at jeg var ferdig med alt:)

lykke til

Skrevet

Så det er bare meg ? hehe

jeg og sambo får sette oss ned og planlegge litt når han kommer hjem fra jobb på torsdag. :) Blir koselig det..

Føler det liksom er så lenge til at småen kommer, og at jeg har så god tid, men når jeg tenker meg om så er det faktisk bare 4,5 mnd igjen :) -og om han eller hun kommer tidlig er det kanskje bare 3,5 mnd igjen... oioi

stresser ikke likevel da. Ikke noe vits i det. Alt ordner seg tilslutt likevel :)

Skrevet

Ikke bare deg nei! :)

Jeg er 21 + 5 i dag, og har ikke kjøpt en eneste ting enda. Stresser ikke med det enda heller, har fortsatt en del uker igjen :)

Har så vidt begynt å se litt på barnevogner da, så vi har i hvert fall en liten anelse om hva vi vil ha.

Skrevet

*Caroline* : 3,5 og 4,5 mnd er mer enn nok tid til å gjøre klart ting på! ;) Er 20+3 og det eneste jeg har, er 4 babyplagg:) ..som attpåtil er fra 2-4 mnd.. :P

Tror vi arver en del..så venter med å kjøpe enda:) Men med tanke på at det kan koste en del, er det kanskje litt lurt å fordele innkjøpene;) Men ta litt om gangen og ikke stress! Bruk heller tid til å kose deg med babyutstyrshoppingen:)

Skrevet

Du har fortsatt mer enn nok tid:) Men det er jo også veldig greit å ha ting klart i god tid, så er man er sikret at det ikke blir stress på slutten, eller stress i det hele tatt for den saks skyld! Jeg er 22+4 og har allerede 5 bæreposer med babytøy, bilstol, vogn, kluter, sengetøy, stellebord, stelleunderlag, madrass osv. Masse kjekt på IKEA! ;)

Babytøy er mest klær jeg har fått fra andre da, har bare kjøpt 3-4 ting utenom som jeg bare måtte ha;) Når man kjøper inn sånn etterhvert som man finner noe man vil ha så blir det hvertfall ikke sånn at man stresser på slutten og bare kjøper ting som man må ha i fulll fart, men man rekker ikke finne den perfekte fargen/modellen slik man egentlig kunne tenkt seg. Var dette forståelig? he he.

Skrevet

Jeg er i uke 24 nå og har enda ikke tenkt så mye på å finne frem tinger. Det er jo tross alt 17 uker igjen og det er lang tid. Dessuten trenger ikke babyen eget rom til å begynne med, så vi venter til sommeren når vi har tid til å pusse opp det rommet. Har ikke tenkt å finne frem klær enda heller. Vogn skal jeg kjøpe i slutten av juli. Så her stresser vi ikke. Venter nr 3

Skrevet

her stresses det lite.. har god tid! greit å bestille vogn når det nærmer seg.. ellers så får man endel klær i gave og familie som gjerne vasker noen plagg-dersom man ikke skulle rekke alt..

vi har ikke funnet frem noe, vogna står med foreldra mine(bruker den fra minste mann),klær som skal vaskes ligger godt pakket bort og barnerommet er ikke begynt på enda.. har god tid føler jeg,gikk jo bra med de 2 andre-så ordner seg denne gangen også=)

er 18 + 1 uker

Skrevet

Hei,

Jeg er i uke 17 nå men jeg har ikke planer om å gjøre noe som helst på en stund enda:) Må først på Ul:) Jeg stresser ikke:) Barnerommet er ikke innredet hehe.. Er et roterom nå:) Har ikke kjøpt noe enda:)

En får begynne når en føler det er mest naturlig for en selv, slik tenker jeg:)

Lykke til:)

Skrevet

Nei jeg er 20+5 uker på vei og har ikke gjort noenting. Fått noen klær av en venninne som hennes sønn har vokst ut av, ellers er det ingenting som er kommet i hus. Navn... håper det kommer til meg en dag. Orker ikke stresse, har jo 4 mnd på meg. Ordner seg tenker jeg :)

Trenger jo stellebord, seng, vogn og bilstol i første omgang. Så kommer alle de småtingene utenom. Men jeg får sikkert ånden over meg en dag.

Skrevet

jeg er i uke 26 å har ikke kjøpt noen ting :) er ikke stressa i det heeeele tatt...kanskje det har noe med å gjøre at jeg er andregangs...ikke veit jeg:) men laaangt ifra stressa. hehe

Skrevet

Åneida, det er ikke bare deg :)

Vi har kjøpt barnevogn (fordi den var på tilbud) og satt opp en topp 3-liste med guttenavn. Er 24 + 5 og føler jeg har masser av tid.

Har planer om å ha det viktigste klart i løpet av juni, så du har gooood tid :)

Skrevet

hei.

Jeg er også 19+2 og har ikke akurat gjort så mye. har bare kjøpt inn et sett babyklær som er blå fra dagen vi var på UL;) utover det så eier jeg ingenting. har ikke en eneste møbel eller utstyr. Tenkte å vente iallefall et par mnd til jeg :-S kanskje jeg burde starte tidligere jeg også da, siden du tar opp spm, hehe :)

Skrevet

Er i min 15. uke nå, og jeg har kun kjøpt en dress da jeg fant ut at jeg var gravid (nøytralt) og nå når jeg var på UL kjøpte jeg et sett, men som ikke skal brukes før babyen vår er 6-8 mnd gammel. Ellers fikk jeg 3 blå bodyer av mamma og pappa etter UL'en.

Sprinkelseng, reiseseng, bilstol, dyner/puter har jeg også klart, men det er fordi jeg har fått det. Har også fått tilbudet om å få en vogn, men da sa mamma nei, at ho ville spandere den - så det tar vi til sommeren!

Ellers stresser jeg ikke så mye. Synes det er morro å se i butikkene, men venter med å handle det meste til slutten - så har jeg noe å glede meg til. Vet at jeg også får en masse klær da jeg har et par venninner og en del bekjente/familie som har gutter som er store nå for babyklær som de skulle sende meg!

Skrevet

Hei. Er 18+1 idag. Får meg ikke til å kjøpe noe enda. Har prøvd, men får liksom litt "hetta" og går ut uten å kjøpe :) Har tenkt å prøve meg igjen etter ul på tirsdag. Trur ikke jeg virkelig skjønner at jeg er gravid :S

Mamma har bestilt/kjøpt ny vogn i Sverige, masse å spare, både i pris og valutakurs. Den var på vei allerede i uke 12 trur jeg... Vi fikk velge farge. Svigermor har allerede begynt å strikke... bukse og jakke...kjempe fine plagg, i blå/turkis med mye hvitt (jeg liker fargen og trur det fungerer til begge kjønn) og dåpskjole (kjæresten min vil gjerne døpe barnet). Storesøster på 8 år, gleder seg veldig og vil strikke tøfler (min stedatter).

Det er flott de er glad og ordner ting, men jeg har ikke kommet meg i gang enda.... gleder meg veldig. Jeg føler jeg har god tid enda, men gleder meg over att det begynner å klø litt i fingrene etter å begynne.

Seng har kjæresten min etter datteren og noe klær som vi har sett igjennom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...