Hildeks Skrevet 14. april 2009 #1 Skrevet 14. april 2009 Vi har akkurat flyttet, har ikke barnehage til minstemann og venter ny hvert øyeblikk. Fy flate så travelt det er å gå hjemme med en på halvannet år i tillegg til å vere høygravid! All ære til dere som gjør det, eller har gjort det! Hvordan har det funket å gått hjemme med en nyfødt og en på 18 mnd? Noen som har erfaringer? Føler jeg kommer til å slite..
trippelmamma:) Skrevet 15. april 2009 #2 Skrevet 15. april 2009 Hei Sønnen vår var nesten to da vi fikk ei jente (som er to år nå), og han var ikke begynt i bhg. Jeg var hjemme med begge ca 8 mnd før han begynte 60 %i bhg. Var tungt til tider, særlig mot slutten av sv.skapet med løfting og bæring! Viktigste råd jeg kan gi etter fødselen er at du forsøker å komme deg ut og treffe andre i lignende situasjon, og som kanskje også har barn hjemme som eldstemann kan leke med? Vi bodde ganske avsidesliggende til når vi fikk nr to, og jeg følte meg til tider nokså ensom og litt deppa, men gjorde underverker når jeg tok tak i meg selv og oppsøkte feks åpne barnehager, og deltok på litt forskjellige ting som barnetrim osv. Eldstemann her ble også mer fornøyd når han fikk være med andre barn og leke så mye som mulig, og ikke trengte henge rundt meg og babyen hele tiden! Vi fant selvsagt på lek og moro hjemme også, men var veldig godt å komme ut å være sosial både for meg og ham! ikke bare gå hjemme og vente på at pappa skal komme fra jobb:) Er jo ikke sånn lenger at en kan treffe andre mødre med barn rundt sandkassa på lekeparken, barnehagene har nesten visket ut det sosiale nettverket der, dessverre...(har begge 100 % i bhg nå, så har ikke noe imot bhg altså!) Så mine tips er å komme seg ut og være sosial selv med to til tider krevende småtasser, og kanskje se litt mer gjennom fingrene med husarbeid (tok meg lang tid å klare det, da jeg liker å ha ting på stell..!!) slik at en får tid til å slappe av og kose seg! de vokser jo tross alt veldig fort disse småtrolla!! Dette ble litt langt, men du må ha lykke til med to små, det går sikkert kjempefint!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå