theresebk Skrevet 14. april 2009 #1 Skrevet 14. april 2009 Jeg har surfet en del, men lurer fortsatt litt på om noen har peiling på nedtrapping av lamictal. Har ikke time hos legen før om et par uker. Slik jeg har begynt å forstå det, kan man kutte brått dersom det er bipolar og at man må trappe ned sakte om man har eplepsi? Jeg trodde egentlig man burde trappe ned sakte uansett. Jeg bruker 400mg daglig pga bipolar, og vil gjerne slutte helt under svangerskapet. Håper på å bli gravid i løpet av mai. Blir veldig glad om noen har erfaring med dette og kan øse ut sin kunnskap.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2009 #2 Skrevet 15. april 2009 Dette må du snakke med legen din om. Å trappe ned uten at legen er med på det er ikke å anbefale.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2009 #3 Skrevet 16. april 2009 Du bør definitivt ikke gjøre noe som helst før du får diskutert dette med legen din. Jeg har gått på lamictal av samme årsak som deg, og har brukt de periodevis. Har alltid trappet ned gradvis - og meget forsiktig. Tror sist jeg trappet ned var det 50 mg mindre hver 14. dag. Jeg ble vel anbefalt 50 mg mindre hver uke, men jeg var redd for at det ville bli for brått. Jeg sluttet i fjor høst, og det har heldigvis gått kjempefint Nå planlegger vi å bli gravide i løpet av våren/sommeren. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå