Gå til innhold

Hvor vanlig er det å undersøke modenhet og evt stripping etter termin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min jordmor gjorde dette på hver kontroll etter termin ved forrige svangerskap. Nå hadde hun lang påskeferie og derfor måtte jeg ha to kontroller hos fastlege. Fastlegen ville ikke undersøke meg så nå går jeg mot overtidskontroll uten å vite om jeg er moden. Kunne tenkt meg modningsakupunktur hvis jeg ikke er moden. Ble du undersøkt og strippet etter termin?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke gått intrykk av at det er normalt.. Jeg gikk 11 dager over forrige gang.. Var ikke på noe ekstra kontroll på sykehuset.. Ble aldri strippet eller sjekket modning/åpning.. Var hos vanlige legen min med 1 ukes mellomrom..

Venninen min gikk 6 dager over og hun ble heller ikke strippet eller sjekket modning/åpning..

Skrevet

jeg skal til jordmor imorgen for å sjekke leie (36uker). tenkte å spørre henne samtidig om hun kan sjekke cervix. har hatt så mange harde kynnere i d siste, og har litt svak cervix i utgangspunktet.

håper hun vil gjøre d. kjekt å vite hvor man er i løypa liksom.

aner ikke om de automatisk sjekker modning etter termin, eller om du må ha en "grunn". d burde ikke være så galt å sjekke. fort gjort iallefall.

Skrevet

Det er ikke vanlig her i alle fall, før man evnt er på overtidskontrollen på sykehuset 2 uker etter termin.

Skrevet

Jeg ble ikke sjekket da jeg gikk på overtid. Fødte 6 dager etter termin.

Skrevet

Her ville hverken lege eller jm sjekke meg før overtidskontrollen 14 d over.

Jeg ble sjekket på dag 12 likevel fordi jeg var på bekymringstur til føden, ble kalt inn igjen dagen etter(mistanke om bl.propp i benet)

Ble lovet sjekk av åpning, men det ble vaktskifte og den nye legen NEKTET å sjekke meg, 13 dager over termin!

- 1,5 time senere lå jeg med baby i armene

Skrevet

jeg ble ikke sjekket sist, og gikk da 10 dager over! hun sier det ikke har noe å si, jeg kan være helt umoden i dag og være i fødsel og helt moden i morgen. blir bare falske forhåpninger da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...