Huldretussa Skrevet 14. april 2009 #1 Skrevet 14. april 2009 Jeg vet jeg bekymrer meg for mye... men det surrer så mange tanker i hodet! Nå er jeg i uke 17, er 16+4 i dag. Tida går! Magen har blitt større i det siste, men jeg har ikke fått ordentlig gravidmage enda. Svangerskapet mitt har vært tilnærmet symptomfritt - jeg merker ingenting, jeg.. Det var ikke sånn jeg trodde det skulle vere å gå gravid! Neste uke er det ordinær ul - og jeg er veldig spent! Selv om formen er bra og det ser ut til at alt er bra med magen, er jeg likevel litt nervøs for hva vi vil se der inne.. Har mareritt om at jordmora sier "nei men, her inne er det ingenting!". Hjelp.. Blir helt surrete av det her! Mange sier at jeg ser tydelig gravid ut nå, men selv føler jeg at magen for det meste består av ekstra flesk som har kommet i det siste (myyye påskegodt...). Men så har jeg jo bare lagt på meg på magen, ingen andre steder på kroppen, da... Er det andre som har det sånn? Jeg gleder meg så utrolig til magen bare popper ut og jeg kan spankulere rundt med en struttende mage. Jeg tror jo innerst inne at alt er bra med mini i magen, men likevel klarer jeg ikke å slå meg til ro med det... Jeg må slutte å tenke så mye!!
Gjest Skrevet 14. april 2009 #2 Skrevet 14. april 2009 Hei, og velkommen til min verden Jeg har det akkurat som du. Om jeg ikke hadde mine ultralydbilder å kikke på hadde jeg ikke trodd jeg var gravid. Jeg er så godt som sympromfri. Var kvalm i uke 8 og tok en graviditetstest som viste positivt (ikke planlagt men hjertelig velkommen:). Jeg har kastet opp 7 ganger til nå, men de var av ting magen plutslig ikke likte. Jeg spiser for så vidt normalt men smaksløkene mine har forandret seg. Det er det eneste av symptomer jeg har hatt. Magen har begynt så vidt å vokse men klarer godt å skjule den (jeg kan trekke den inn). Jeg har bekymret meg veldig jeg også; "tenk om jeg innbiller meg at jeg er gravid og de ikke finner noe på ultralyd", men jeg tok jo testen... Har vært på to ul hittil men er fortsatt litt i tvil noen ganger siden jeg er symptomfri. Men for 4 dager siden kjente jeg det første sparket (jeg er førstegangs) og var da 16+5. Idag er jeg 17+3 har kjent spark to ganger nå så du er nok ikke langt unna du heller. Vi får bare glede oss over å vere symptomfrie, men forstår så inderlig godt hva du mener! Lykke til Lykkelig'83
melina, glad mamma Skrevet 14. april 2009 #3 Skrevet 14. april 2009 Hei hei! Jeg er nøyaktig like langt som deg. Nå har jeg en veldig fin tid. Magen er virkelig i gang med å vokse, og det er kjempemorro! Selv om jeg føler jeg sprekker noen ganger. Føles så trangt når jeg har spist om kvelden. Ellers er det ikke mye som plager meg utenom et enormt søvnbehov. Sover mange timer hver eneste dag. Men det kommer nok av at det er tvillinger vil jeg tro. Jeg hadde ekstrem kvalme de første månedene. Var innlagt 5 ganger med intravenøst, og klarte ikke å glede meg over graviditeten. Men så snudde det plutselig, og de tre siste ukene har jeg bare blitt bedre og bedre. Ble som deg litt engstelig, for jeg følte meg plutselig ikke gravid lenger. Men hos jordmor for en uke siden banket hjertene på begge to som bare det. Vær glad for at du slipper den fæle kvalmen. Men skjønner godt at du gleder deg til UL i neste uke. Da skal jeg også hilse på småtrollene igjen, og kanskje får jeg se hva det er! Gleder meg masse!!! Lykke til videre. Får håpe og tro at alt er bra med den lille. Klem fra meg )
Huldretussa Skrevet 15. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 15. april 2009 Takk for svar dere to! Godt å høre at det er andre som har det litt på samme måten. Symptomer/tegn jeg har hatt i løpet av svangerskapet er treg fordøyelse, tydeligere blodårer rundt brystvortene, mye utflod, og kanskje var jeg litt ekstra trøtt en stund. Har kastet opp to ganger, men skjønner liksom ikke helt hvorfor. I går kom frokosten i retur, jeg var ikke kvalm før jeg hadde begynt å spise. Men det skjer vel så mye rart i magen for tiden! Jeg fikk en tydelig positiv test noen dager før ventet menstruasjon midt i januar. Tok mange tester (hadde et helt lager!) - og alle var jo veldig positive.. Har vært hos legen 2 ganger til nå, og alle tester og blodprøver var veldig fine. Men jeg har jo ikke hørt hjertelyd eller kjent liv enda, så derfor blir det så utrolig spennende med ultralyd neste uke! Vi har bestemt oss for at vi vil vite om de blir gutt eller jente. Når jeg ligger på ryggen kan jeg tydelig kjenne livmora. Den har virkelig vokst oppover magen de siste ukene. Når jeg våkner om morgenen og må på do, har jeg en skikkelig hard kul på magen. Er det kanskje blæra som presser livmora utover? Det er litt artig! Men når jeg har vært på toalettet en tur minker den igjen... Trodde ikke jeg skulle gå og tenke så mye og bekymre meg når jeg var gravid! Tror jeg kommer til å slappe mer av etter ul neste uke. Lykke til dere to også! Ha en god dag:) Nå får jeg komme meg på jobb... - ut med 6.klassinger på tur! Klem
Line ♥ Skrevet 15. april 2009 #5 Skrevet 15. april 2009 Hei på deg:) Jeg har heller ingen symptomer! Har gått akkurat som deg frem til nå, med bekymringer osv!!!... Har seriøst kjent så utrolig lite til graviditeten! (er førstegangs) MEN, jeg er nå i uke 21, og for to dager siden sa det POFF, der våknet jeg med en hard, søt, fin gravid mage. Rart, for 4 dager siden var det bare sånn påskegodt/fleske mage..... ) bokstavelig talt Jeg kjente liv for en uke siden, og etter det har jeg kjent spark fra lille tutta vår Når du sier at du gruer deg litt til den ordinære ul, så hadde jeg det nettopp sånn jeg også, rett og slett fordi jeg ikke har merket noe til graviditeten, var redd for en beskjed jeg ikke ville høre.... Men alt stod bare bra til! Jeg vet hva det vil si å være urolig! Har hatt en ma, så jeg har vært utrolig nervøs frem til nå! Men nå er alt bekreftet!!! ))) Så bare vent! Snart sier det POFF hos deg også!!! Og da kommer du til å NYYYYTE at du ikke har mye symptomer ) Bare en super søt gravid mage
Huldretussa Skrevet 15. april 2009 Forfatter #6 Skrevet 15. april 2009 Å, takk for nydelig svar! Nå kjenner jeg at jeg bare gleder meg til ultralyden:) Det blir så utrolig stas å se den lille! Jeg må innrømme jeg har vært bekymret for ma.. Men da skulle jeg vel ha merket noe? Og dessuten har magen vokst i det siste, så jeg satser på at alt står bra til der inne. Håper iallefall det! Gleder meg til POFFET kommer! Og til jeg kjenner det første tegnet til liv.. Kos deg med den søte gravidmagen!
Line ♥ Skrevet 15. april 2009 #7 Skrevet 15. april 2009 Så godt at mine ord hjalp Jeg kjenner igjen alt du beskriver!!! Men jeg syntes bare du skal glede deg til ultralyden ! Er helt sikker på at alt er i skjønneste orden! Når du til uka går ut fra ul, så er jeg sikker på at du tenker: hvorfor har jeg i alle dager kastet bort så mye tid på på bekymringer ... Tenker du får sett et fantastisk lite menneske som har fingre og tær ) som bare KOSER seg i mammas mage! Frisk å rask! Og at magen din har vokst i det siste, er jo et veldig godt tegn! selv om den ikke har blitt hard enda! Du har nok lest litt om ma her inne på bim, så det er jo ikke rart at tankene begynner å fly ) Bare gled deg ! snart kjenner du liv også, det er en helt ubeskrivelig god følelse! Du må fortelle hvordan det går på ul da venter i spenning )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå