Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 14. april 2009 #1 Skrevet 14. april 2009 Er den oppskrytt eller er jeg bare sprø? Babyen min lukter godt seff, for han er jo min (okei "min" da ;o), men sånn rent objektivt sett så lukter han jo stort sett sur melk (gulp - setter seg i håret) eller bæsj/promp med mindre jeg har brukt noe parfymert produkt på ham (noe jeg sjeldent gjør)... Er babylukt en egen lukt som er lik for alle, kommer den av et babystelleprodukt eller er det "kroppslukt inkl bæsj/gulp" det går i?
Sånn kan det gå Skrevet 14. april 2009 #2 Skrevet 14. april 2009 En helt nybadet baby, som har badet kun i reint vann har en nydelig og helt spesiell babylukt. Babylukt har ikke noe med hverken gulp, bæsj eller stelleprodukter å gjøre.
Gjest Skrevet 14. april 2009 #3 Skrevet 14. april 2009 Enig med oktaviaster, er en helt egen særegen lukt som alle babyer har så lenge de er noenlunde rene da ;-) Klarer fint å lukte den på andre sine babyer også, men mest på mine egne så klart. En slags søtlig og varm duft, umulig å beskrive, men fantastisk god! :-) Bare synd den forsvinner så fort.
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 14. april 2009 #4 Skrevet 14. april 2009 åååå...snuse håret på minsten går heldigvis enda an )))) *overdose babylukt* Enda hun er 10 mnd ;o) lurer på når den forsvinner? Skal huske på dette altså, holde litt "regnskap" her de neste månedene.. hehehe
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 14. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 14. april 2009 Hm, hvorfor kjenner jeg ikke til den? *skuffatrist* Jeg som har litt rester av overfølsom luktesans etter svangerskapet enda... Kanskje jeg bare er for "oppi" lukta at jeg ikke merker den? Babyhud (mot min, spesielt må jeg susse på go'kinnene hans hele tiden) er en god erstatning da, heldigvis :oD
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 14. april 2009 #6 Skrevet 14. april 2009 Hm...hvordan skal man forklare den da?! Varm lukt som noen over her sa er faktisk en av de bedre forslagene, men...hm...babylukt er jo babylukt! Hehe.
frøet76 Skrevet 14. april 2009 #7 Skrevet 14. april 2009 Jeg innbilte meg alltid at babyer luktet bare sur melk/gulp eller bæsj... helt til jeg fikk min egen!!! Høres jo litt ego ut nå, jeg vet det Men det er sant! Syns babyen min lukter helt himmelsk- spesielt håret, ja. Mmmm....Selv om hun ikke er nybadet- kanskje spesielt når hun IKKE er det- er duften deilig. Har ikke luktet på andre babyer etter at jeg fikk selv- (luktet vel ikke så mye på babyer før heller / kjente ingen.) Kanskje hadde jeg elsket babylukten på andre babyer også nå??
Gjest Skrevet 14. april 2009 #8 Skrevet 14. april 2009 når jeg er ute å triller lillemann så stopper jeg av og til og tar meg ett godt sniff inni vogna hehe,det lukter så god babylukt oppi der!!
Mammapudding Skrevet 15. april 2009 #9 Skrevet 15. april 2009 Jeg syns Leah lukter deilig babylukt etter at hun har sovet:) Men er enig med HI om at de fleste babyer lukter gulp egentlig, tror ikke det er mange andre babyer jeg har kjent så god babylukt fra..men det er jo sikkert fordi Leah er mi:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå