SannaMor Skrevet 14. april 2009 #1 Skrevet 14. april 2009 Hehe stakkars lille troll, som om hun skal være offer for verdens forventninger allerede!!? Men... lurer altså på: min lille tulle kan ikke rulle og hun klarer heller fortsatt ikke å ligge på magen mer enn ett par minutter før det blir skriking. Så da lurer jeg jo på hvordan det er med deres 4 månder gamle krek? Jaddajadda, vet man ikke skal sammenlikne, men er nå nysjerrig da.
Itsrejk Skrevet 14. april 2009 #2 Skrevet 14. april 2009 Det høres ut som du har en helt normal baby. At hun ikke ruller når hun er fire mnd. er vel minst like vanlig som om hun skulle ha rullet. (Min eldste rulla vel da han var ca fire og en halv mnd, tror jeg.) At hun ikke liker å ligge på magen er vel heller ikke unormalt. Det snur nok etter hvert. Jeg ville ikke stressa en tøddel på bakgrunn av det du skriver her.
Madamina Skrevet 14. april 2009 #3 Skrevet 14. april 2009 Rulle trenger du ikke bekymre deg for enda. Tren henne opp med å la henne ligge noen minutter på magen flere ganger til dagen, så trener hun seg opp. Viktigere ved 4 mnd synes jeg det er å stimulere hendene slik at de lærer å gripe og ta samt å finne midtlinjen sin. Mange gir ikke små babyer leker, og det er dumt. Rullingen finner de utav selv (med litt hjelp av foreldrene. Legg f.eks en leke på siden av henne som hun kan strekke seg etter) eller hjelp henne et par runder. Men ikke gjør henne frustrert. Min minste er 6 mnd. Han rullet rundt ved 4.5 mnd, men nå gidder han ikke mer. Sånn var det med eldstemann også. Rullet rundt noen ganger en ukestid ved 4.5 mnd og så var det full stopp til han ble 7-8mnd og rullet metervis rundt på gulvet.
Mamma des.08 Skrevet 15. april 2009 #4 Skrevet 15. april 2009 Heisann Tror nok alt er helt normalt. Vet at noen unger er veldig utålmodige og ikke vil prøve no engang. En skal ikke presse dem, så bare la henne ligge så lenge hun vil det. Trenger ikke ligge lenge i følge helsesøster. Min lille datter har klart en gang å snu seg fra mage til rygg, men andre veien har hun ikke klart enda. Virker som det er bare en liten stund før hun plutselig ligger fra rygg til mage. Men ingen hast. Når hun ligger på magen liker hun seg ganske lenge faktisk og bein og armer beveger seg og prøver å komme fremover. Foreløpig har hun kun havnet skeivt til siden hehehe..... Hvis en leser alle blader og bøker om hva barn klarer fra måned til måned, så er det bare en veiledning. Godt alle er forskjellige, men til tider skulle jeg ønske de kom med bruksanvisning ja Uansett gøy med sammenligning
AO3 Skrevet 15. april 2009 #5 Skrevet 15. april 2009 Knerten min var akkurat likedan på den alderen! Han hadde rullet over noen ganger, men det var nok mest et resultat av flaks/uflaks. Ble skikkelig sinna hvis han måtte ligge på magen. Nå er han seks mnd, og ruller hele tiden over fra rygg til magen - men når han vel ligger på magen blir han rasende etter kort tid, for han hater jo å ligge på magen! Så må han snus på rygg igjen, og han snur seg umiddelbart over til mageleie - IGJEN. Ny runde med skriking etc. Og sånn går no dagan... *sukk*
Nagilimia Skrevet 15. april 2009 #6 Skrevet 15. april 2009 Ikke noen rulling her heller. Bortsett fra 2 ganger han har ligget i sofan, men tells ikke synes jeg. Ligge på mat er sjelden han vil, men er han god og mett og sovet godt kan han faktisk ta helt av å ligge slik i 5 min. Synes denne siden er fin: http://lekegrinda.com/det01.shtml
SannaMor Skrevet 15. april 2009 Forfatter #7 Skrevet 15. april 2009 Hehe, ja da "tar'n av"!! Morsomt å vite at vesla ikke er unormalt slappfis. Takk for glimrende link!!
Gjest yrild Skrevet 15. april 2009 #8 Skrevet 15. april 2009 Hei :-) Lillemann er også 4 mnd og rulle er det laaaaangt ifra at han kan! Han er derimot veldig god på å gripe ting og blir langsomt mer utholdende på magen (vi trener på stellebordet hver dag...). Var på babymassage med jevnaldrende og der var det - av 10 - ingen som kunne rulle... så jeg slapper av og nyter roen før bevegelsesmonsteret slår til ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå