Gå til innhold

jeg er litt skuffet over legen idag..

Anbefalte innlegg

Skrevet

i desember hadde emilie lungebetennelse og ørebetennelse på begge ørene. greit nok..

jeg var inne på at det kanskje kunne være rs viruset men ble avist.

nå lørdag fikk hun høy feber.. over 39 og over 40 på kvelden. det er ikke gått over og nå la hun seg med over 40 i feber igjen..

vi var hos legen idag og syns ikke jeg ble tatt på alvor.. jeg fikk beskjed om at feber ikke var noe å bry seg om på småbarn og at allmentilstanden telte mest.. jeg sa jeg var redd for feberkramper og det skjønte han godt.

jeg sa oxo at jeg var inne på tanken at kanskje hun faktisk hadde rs virus i desember men fikk beskjed om at alle småbarn har det men i forbindelse med forkjølelse så det var det nok ikke..

det eneste jeg kunne gjøre var å dra hjem å avvente situasjonen. han kunne ikke gjøre noe.. og det var det. han reiste seg, lukket opp døra og sa hade. helt seriøst.

jeg fikk ikke sagt noe mer og gikk på gråten ut av rommet..

jeg fikk ikke engang spurt om hvor lenge vi burde avse situasjonen..

hun er kjempe slapp, spiser lite, drikker heldigvis litt.. til tider kan hun kvikne opp spes om hun får stikkpille men så er det tilbake igjen til utgangspunktet..

etter lunge/øre betennelsen har hun hatt MYE feber.. så og si 1 gang i mnd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er hun? Gutten vår ble alvorlig syk i høst, kraftig lungebetennelse som det ble komplikasjon på, var innlagt på Ullevål i 14 dager. Vi dro på legevakta da han hadde 40,6, hadde hatt feber i 3,5 dag og allmenntilstanden var veldig dårlig, han hadde vondt og var dehydrert.. Bare for å fortelle litt. Da sa overlegen på Ullevål at man skal alltid kontakte legen etter 3 dager med feber, eller før hvis allmenntilstanden er dårlig. Gutten vår orket ikke å gå eller sitte, måtte bæres rundt og hadde klart vondt. Jeg synes du skal se an til imorgen og dra på legevakta hvis hun ikke blir bedre. Der kan de ta crp og finne ut om hun har infeksjon ihvertfall. Jeg er ikke en pysete mamma i forhold til sykdom, men jeg lærte at noen dager med feber ikke alltid er uskyldig.., noen ganger er det faktisk alvorlig.

God bedring!!

Skrevet

Følg hjertet og oppsøk en annen lege, hvis du bor i Oslo hadde jeg dratt på Volvat, dyrt, men du kommer rask inn til barnelege.

Skrevet

hun er 20 mnd.

jeg pleier ikke lage oppstyr om hun er forkjøla eller noe sånt. men når hun har hatt så høy feber så lenge så blir jeg litt bekymret. en stikkpille varer i kanskje 1 time så er det tilbake igjen til der vi var. jeg kan jo ikke dytte i henne piller hele tiden heller..

prøver å vente til kvelden og natta med å bruke de.. så hun sover godt om natta hvertfall selvom hun våkner mange ganger uansett..

helt svett stakkar..

Skrevet

Prøv å få en annen lege eller dra på legevakta.

Gjest I og lillegutt
Skrevet

Jeg hadde ringt legevakta nå og spurt om vi kunne komme inn. Hørtes skummelt ut. God bedring til lillingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...