Frøken Freken Skrevet 14. april 2009 #1 Skrevet 14. april 2009 Snuppelure er 7 mnd/ ca 70 cm lang. Jeg har brukt manduca i noen uker og har hatt glidelåsen åpen slik at hun har hengt tett inntil meg med hodet også. I dag virket hun veldig lite tilfreds med dette (ser jo ingenting), så jeg forkortet ryggstykket. Har dere glidelåsen åpen eller lukket? Trenger et barn på 7 mnd støtte i nakken/ hodet når hun blir bært? Vet dere om en nettside med utfyllende informasjon/ instruksjon om manduca? Syns ikke den lille brosjyren som fulgte med var bra. Føler meg litt grønn her, og har ikke lyst til å påføre henne ryggvondter:)
MartheMor+Lillegutt Skrevet 14. april 2009 #2 Skrevet 14. april 2009 Vi har bare hatt Manducaen en ukes tid eller noe, og gått 3-4 turer med den. Lillegutt er bare 3 mnd, men her må vi ha glidelåsen lukket for at han skal roe seg. Tror det blir for trangt for han hvis ikke. Så da går jeg heller og støtter nakken/hodet hans med den ene hånda, selv om han holder hodet bra selv. Jeg er for øvrig enig med deg ang brosjyren som fulgte med, lite informasjon der. Forresten noen som vet om det er mulig å bære barnet fra seg med Manduca? Vi har en VELDIG nyskjerrig liten gutt her, han er så absolutt ikke interessert i å sove når han blir bært;)
Yo&La+spire Skrevet 14. april 2009 #3 Skrevet 14. april 2009 Når hun er 7 mnd så holder hun helt sikkert hodet selv, så da trenger hun ikke den støtten. Når hun sover kan det vere greit da, så ikke hodet vingler fram og tilbake, men når hun er våken trenger hun ikke det;)
Frøken Freken Skrevet 14. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 14. april 2009 Det var godt å høre. Nå blir hun nok veldig glad i morgen når vi skal gå tur:)
Madamina Skrevet 14. april 2009 #5 Skrevet 14. april 2009 Frøken Freken. Du hadde sikkert trivdes på tettinntil.no Der er mange Manduca frelste. Hvor lang er jenta? Min er snart 70cm og har siden han var 5 mnd måtte ha glidelåsen oppe. Hvis ikke, rakk panelet han godt nede ved skuldebladene. Prøvd på ryggen? Jeg bruker sovehetten kun når han sover og det yrer.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 14. april 2009 #6 Skrevet 14. april 2009 Jeg bærer med glidelåsen åpen, fordi jeg føler at hun slapper bedre av i kroppen med den ekstra støtten den gir (når jeg vil at hun skal sove da vel og merke). Hvis jeg har den lukket, synes jeg hun dingler for mye, og tviler på at hun klarer å sovne sånn. Og hun er godt fornøyd når den er åpen, for hun ser jo til siden (når jeg går vel og merke. Hvis jeg stopper opp, blir hun fort misfornøyd)
Squirrel79 Skrevet 14. april 2009 #7 Skrevet 14. april 2009 Det er litt mer info om Manduca her: http://lotusbarn.no/butikk/index.php?main_page=index&cPath=258
Madamina Skrevet 14. april 2009 #8 Skrevet 14. april 2009 eller sjekk www.manduca.de Forresten, ha stroppene på det strammeste ved siden av hodet. Slik blir ikke stroppene slik i veien. Stroppene der de møter panelet om du skjlønner. Kanskje hun ser bedre da?
minlilletass Skrevet 15. april 2009 #9 Skrevet 15. april 2009 Mini her er snart 8,5 kg og 70 cm og jeg har hele tiden glidelåsen lukket. Han blir helt gal hvis jeg har den oppe, han ser jo ingenting! Jeg synes det funker fint å holde en hånd på hodet hans når jeg bøyer meg, ellers holder han hodet selv og kikker rundt. Det er for varmt å ha sovehette på her, så jeg legger han ned når han sovner. Jeg har ikke prøvd på ryggen ennå. Greier dere å ordne det selv, eller trenger man hjelp?
Gjest yrild Skrevet 15. april 2009 #10 Skrevet 15. april 2009 Minlilletass! Hva har du på babyen når du bærer? Her er det 24 grader for tiden og jeg synes det blir klamt selv med en liten bomullsbody og tynne bommulsbukser med fot... Jeg har jo en liten pjokk så jeg bærer med glidelåsen igjen (han har fortsatt litt støtte i nakken da), men bruker også hetten mye for å beskytte mot sol.
Gjest yrild Skrevet 15. april 2009 #11 Skrevet 15. april 2009 MartheaMor :-) har også en ekstremt nysgjerrig liten mann, men han ser fint nå i Manducaen, selv om han "kun" kan se til siden (er en måned eldre enn din da. Vi brukte babyinnlegget med glidelåsen oppe frem til noen uker siden). Det skal sies at han ELSKER" den o så farlige Baby Bjørnen, men vi prøver jo å ikke bruke den så mye da det jo ikke er så bra for ham... eller for meg. Tror det eneste "sunne" man kan bruke forovervendt er sjal, men det fikk jeg overhodet ikke til med lillemann!
Frøken Freken Skrevet 15. april 2009 Forfatter #12 Skrevet 15. april 2009 I dag bar jeg henne foerst med glidelaasen igjen, men aapnet den da hun virket troett, og hun sovnet med en gang! Jeg holdt paa aa renne bort, det ble saa varmt, selv om hun kun hadde stroempebukse, bomullsbody, jakke og bukse. Solhatt oppaa lua, og retrobanz solbriller. Hun saa veldig kul ut, men jeg saa ut som en slask. Svett i haaret og roed i kinnene. Naa tar jeg meg en tur paa tett inntil. Har lyst til aa baere henne med kryssede seler, men det ser saa avva ut aa faa den paa da.
Gjest yrild Skrevet 15. april 2009 #13 Skrevet 15. april 2009 Hei Frøken Freken Jeg synes faktisk det er enklere med kryssede seler... jeg tar på magebeltet, tar lillemann opp i sittestilling og den ene selen over ryggen (lager de litt lengre enn slik jeg har de når jeg bærer) og lukker en side og gjør så det samme på den andre siden. Jeg måtte prøve meg litt fram når lillemann var blid og opplagt :-) Det er utrolig deilig å bære med kryssede seler! Man kan slenge med armene :-) he he ... utrolig hvilke ting som gjør meg lykkelig for tiden.
MintCondition Skrevet 15. april 2009 #14 Skrevet 15. april 2009 Yrild: jeg kjøpte meg Manduca i dag, til å bære knerten min på 3 1/2 mnd oppi, og føler også jeg skal prøve med kryssede seler faktisk. Kjennes litt ut som jeg må gå og hemse opp skulderstroppene ellers, til tross for den tverrstroppen over nakken. Får prøve med kryssede seler i morra!
minlilletass Skrevet 16. april 2009 #15 Skrevet 16. april 2009 Jeg har bare baert inne jeg da... Da har mini hatt paa seg en body. Jeg bor i i Soer-Amerika og her har det vaert over 30 grader ute i over fire mnd, saa vi er ikke ute. Flott. Vaer glad dere bor i Norge, jeg skal aldri klage over regn og snoe mer....
minlilletass Skrevet 16. april 2009 #16 Skrevet 16. april 2009 Har forresten ogsaa proevd med kryssede seler, men det ble liksom saa trangt for babyen foran? Jeg har den delen som holder selene sammen igjen, og saa tar jeg paa magebeltet, setter mini oppi, tar selene over hodet mitt, og lukker paa hver side
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå