Gå til innhold

Seteleie og vending

Anbefalte innlegg

Skrevet

I morgen skal jeg til legen for å sjekke på nytt om baby fortsatt ligger i seteleie, hvis han gjør det blir jeg henvist til vending hvis jeg ønsker det. Er det noen her som har gjort dette før? Som jeg skjønte på jordmor så hadde jeg ganske dårlig tid til å forsøke vending, tror dere da jeg blir sendt videre til sykehuset allerede i morgen, hvis det viser seg at han fortsatt ligger med rompa ned? Syntes dette høres litt skummelt ut, dette med vending og er i tvil om hva jeg vil gjøre hvis jeg må bestemme meg for dette i morgen.

Noen som har noen erfaringer med dette? Og hvordan gikk evt. vendingen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du !

Jeg var på UL for å sjekke leie den 6 april, da lå lille med rumpa ned, og fikk tilbud om vending dagen etterpå. Jeg møtte opp fastende og lå med ctg-reg i 20 min, så sjekket de leie til lille og så kom to leger inn for å vende lille, den ene fulgte med UL under hele vendingen mens den andre dytta lille rundt, selve vendinge sto på i 2 minutter og var ubehagelig men absolutt verdt det ! Etterpå lå jeg med ctg-reg for å se at lille taklet vending og at alt var greit.

Jeg grudde meg veldigmen hadde glatt gjort det igjen.

Idag var jeg på sjekk igjen, å lille lå heldigvis fortsatt med hodet ned :)

Jeg ville absolutt prøvd meg på en vending, men vi er jo alle forskjellige.:)

Skrevet

I de fleste tilfellene av vending klarer de det. Tror det er verdt det fremfor setefødsel... Utan at jeg har prøvd det selv da.

Men med mindre de har bedt deg om å faste, kommer de ikke til å prøve vending i morgen. Du må faste fra kl. 24 kvelden før vending.

Skrevet

oki, tusen takk for svar. =) Jeg har ikke blitt bedt om å faste så da ble jeg litt lettet over at jeg får litt mer tid å bestemme meg på.

Skrevet

jeg ville aldri gått for vending, har en mor som er jordmor å fått høre alt som kan gå galt...grøss!!!så jeg ville hatt keisersnitt da, men heldigvis så ligger jenta vår med hode ned og nesten festet:)

Skrevet

Nå vet jeg ikke hvor du bor, men har hørt av ei som jobber på Balderklinikken her i Oslo at de bruker faktisk akupunktur for å få babyen til å snu seg fra seteleie. Hvis de bruker det og det faktisk funker, er det jo rart at jordmødre ikke bruker det også.

Skrevet

Propellen her ble snudd i går med akupunktur... Snudde seg selv da med andre ord;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...