Gå til innhold

5 mnd og vil plutselig ikke ha grøt. Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er i startfasen når det gjelder grøt og annen fast føde.

De siste to ukene har han fått grøt på kvelden. Vi er vel kommet opp i en halv posjon ca. Men siden helga har det omtrent vært full stopp, han spiser litt, men så begynner han å brekke seg, og så kommer alt opp!!

Det er mais grøten han har fått hele tiden,men det er først nå han ikke vil ha. Tenkte jeg skulle prøve en annen grøt i morgen, men er det vanlig å plutselig ikke like?? Han trenger åpenbart mer mat, derfor er jeg litt på når det gjelder grøt, men kan jo ikke dytte det i han heller..

Han har også tidligere fått fruktmos og likte det, men når han har smakt det nå i det siste kommer det rett i retur. Blæ...kjenner jeg blir oppgitt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta en pause på nån daga :-) D gjør æ når æ ser at interessen dabbe litt av ;-)

Men merke at alt rundt han e sååå mye mer interessant enn dn maten :-P Han ska bare være rampat å stjele skjeia og grøtskåla :-P

Men virkelig å anbefale å variere grøtan ofte, da blir dm ikke lei :-)

Gutten min e å 5 mnd å spise alt på 4 og 6 mnd stadiet produktan :-)

Lykke til!

Skrevet

Min gutt ble også sånn rundt 5 mnd. Tok en pause på en ukes tid hvor han fikk stort sett bare mme. Etter en uke var alt greit igjen, spiste grøt som bare det.

Skrevet

Akkurat det samme har skjedd her. Gutten vår bare brekker seg når grøtskjea kommer, og får vi noe inn så kommer det ut som oppkast noen timer senere...

Hos oss kom det rett etter 5mnd vaksina, før den var alt ok. Men han er i tillegg litt mere sutrete enn vanlig og trøbler litt med avføringa virker det som. Ringte helsesøster og hun mente det kunne være bivirkning av vaksina. Vi får vente og se, skal iallefall gi kun mm 1 uke nå før vi prøver oss på grøt etc igjen.

Kan det være en sammenheng med vaksina hos dere også?

Skrevet

Han har ikke fått vaksina enda. Skal ikke ha den før om to uker.

Meeen, han har gått på antibiotika pga ørebetennelse, så kanskje det som er grunnen?? Han var ferdig med antibiotika på torsdag, men kanskje det henger igjen litt. Ikke veit jeg:) Men da skal jeg vente noen dager før han får grøt igjen. Nå har jeg nemlig kasta trekket til vippestolen i vaskemaskina, for han brakk seg så spruten sto ut her, og det var etter to skjeer...stakkar.

Jaja, takk for svar hvertfall:)

Skrevet

Vi hadde også grøtnekt i et par dager nå i påska, men d var rett etter en magesjau, så kanskje ikke så rart...Hun begynte å gråte bare hun så skjea, og nektet å åpne munnen. Fikk vi lurt litt grøt inn, bare brakk hun seg, og det kom i retur. Kjipe greier, men vi tok en pause på to-tre dager, og da vi prøvde på'n igjen, var grøt helt greit igjen. Så d ordner seg nok snart for dere også=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...