*bombobadilla*m*BABY<3+spire Skrevet 14. april 2009 #1 Skrevet 14. april 2009 Hvordan har de tatt det på jobben, de av dere som har fortalt den "gledelige" nyheten om at dere blir borte enda et år..? Jeg kommer tilbake fra permisjon med mage og gleder meg IKKE til å fortelle sjefen at jeg bare blir et par måneder i denne omgangen...
Anonym bruker Skrevet 14. april 2009 #2 Skrevet 14. april 2009 Jeg har 22 mnd mellom mine to første. Jeg ble med andre ord gravid igjen rett etter at jeg kom tilbake fra permisjon med nr 1. Jeg var veldig dårlig i begynnelsen av graviditeten med nr 2, så det "lyste lang vei" at jeg var på smellen igjen. Da jeg kom i uke 8 med en to-ukers sykemelding, og forklarte situasjonen, fikk sjefen bare bekreftet noe han allerede visste, hehe... Det kom uansett ikke som noen overraskelse på han. Jeg var over 30 da jeg fikk nr 1, og her vi bor er det svært vanlig å få ungene så tett som mulig. Så det lå vel litt i kortene at jeg skulle bli gravid igjen fort. Så jeg kan si at alle, inkl kollegar tok det pent, og det haglet på med gratulasjoner. MEN: Et halvt år etter at jeg kom tilbake fra den andre permisjonen, annonserte jeg at jeg var 20 uker på vei med nr 3... Denne gangen hadde jeg ikke vært så dårlig, og med liten mage, hadde jeg klart å skjule graviditeten så lenge. Sjefen gratulerte meg igjen, og støttet meg fullt ut. Min nærmeste kollega også. Alle andre "gratulerte" også med en bismak. De fleste ville vite om det var et uhell, eller planlagt. Da jeg fortalte at det var svært ønsket, fikk jeg mange reaksjoner om at jeg var fullstendig gal, osv... Men sånne kommentarer kom jo mest fra halvgamle damer med enebarn som nå er for gamle til å få flere. Sjefen var i hvert fall positiv, og støttet meg fullt ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå