skorpionfruen Skrevet 14. april 2009 #1 Skrevet 14. april 2009 Jeg ble 50% sykemelt i dag pga bekkenløsning og skal reise til utlandet neste uke. Prøvde å sjekke med forsikringen om å få avbestilt turen siden det har vært jordskjelv i Roma. Men nei det var ansett som sikkert å reise nå. Turen er ikke bestilt via reiseselskap så avbestillingsgebyr vil koste oss ganske dyrt, så jeg lurer på om noen av dere vet hva som skjer dersom jeg melder inn til NAV at jeg skal reise bort i 5 dager mens jeg er sykemeldt. Rekker jo ikke å søke siden turen er til helga.
Gjest mphs Skrevet 14. april 2009 #2 Skrevet 14. april 2009 Du har vel tenkt å ta ut ferie dager når du reiser på ferie og det skal du skrive på skjemaet før du leverer det inn til arbeidsgiver og nav.
Gjest Skrevet 14. april 2009 #3 Skrevet 14. april 2009 men du kan jo avbestille pga sykdom? som arbeidsgiver ville jeg synes det var litt rart at noen med bekkenløsning reiste til Roma, men samtidig var for syk til å jobbe?
skorpionfruen Skrevet 14. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 14. april 2009 Jeg er bare tilkallingsvikar men kan jeg melde inn feriedager til nav som da blir min utbetaler på 50% sykemelding. Jeg bare sjekker om dette er en mulighet før jeg avbestiller turen. Jeg har en jobb med små barn som gjør at det blir mye bøying og det er tungt for bekken. Skal bare sørge for at det blir riktig ihht NAV.
Gjest mphs Skrevet 14. april 2009 #5 Skrevet 14. april 2009 Ja du kan melde feriedager til NAV og da får du ikke sykepenger de dagene du er på ferie.
bever Skrevet 14. april 2009 #6 Skrevet 14. april 2009 Jeg mener du må søke NAV om du skal utenlands, uansett årsak. Deretter melder du om antall feriedager på sykmeldingen. Meld også til arbeidsgiver, slik at antall feriedager blir registrert (kanskje ikke nødvendig å rgistrere om du bare er ekstrahjelp).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå