storesøster&lillebror Skrevet 14. april 2009 #1 Skrevet 14. april 2009 Hei! Vi har ei vakker jente som fylte 2 år på torsdag og i morgen har vi legetime for å fjernekobberspiralen (GLEDER OSS!!!), men det er noen ting jeg lurer på som jeg håper du/dere kanskje har svar på?!: * Er sjansen stor for å bli gravid rett etter spiralen er tatt ut? * Er det vondt å fjerne den? * Er det lettere å bli gravid 2. gang? vi prøvde ikke spes. å bli gravid sist, men gikk 3 år uten prevensjon før det ble noe, så vi håper d ikke tar så lang tid denne gangen! Håper på svar fra noen!
Musemor med tre søte små Skrevet 14. april 2009 #2 Skrevet 14. april 2009 * Er sjansen stor for å bli gravid rett etter spiralen er tatt ut? En kobber spiral er uten hormoner, så du kan bli gravid så fort du får eggløsning, teoretisk * Er det vondt å fjerne den? Ingen aning * Er det lettere å bli gravid 2. gang? Vi brukte 13 pp første gang, og 3 pp andre gang (mistet den dessverre) De fleste jeg har hørt om har blitt letter gravid med andremann.
Musemor med tre søte små Skrevet 14. april 2009 #3 Skrevet 14. april 2009 Obs, glemte å si, lykke til!!!!
Sjokoladefrik Skrevet 14. april 2009 #4 Skrevet 14. april 2009 Kjente det nappet litt da jeg tok ut min ja, men verre å sette inn! Ta et par Ibux før du går, kan hjelpe. Skal være mulig å bli gravid med en gang den er ute, har hørt om flere som har blitt gravid med en gang! Jeg tok ut min før det "passet" å bli gravid, ventet noen mnd. Brukte tiden på å telle dager i syklusen, og visste etterhvert når jeg hadde eggløsning. Så da vi endelig var klare, satt lille spiren på første forsøk! Førstemann satt også på første forsøk etter p-pilleslutt, så her i gården tør vi ikke å slurve med prevensjon... Stor stas med to! Fin aldersforskjell. Lykke til!
storesøster&lillebror Skrevet 14. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 14. april 2009 Takker for alle gode svar!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå