Gå til innhold

Da har jeg født!!:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter en lang og til dels hard fødsel, er vi hjemme med snuppa!! Hun ble født tidlig søndag morgen etter at jeg hadde hatt rier fra fredag morgen... Kom på sykehuset lørdag morgen rundt kl 3, men dessverre hadde jeg ikke effektive rier før langt ut på lørdag. Men ineffektive rier er like vonde som effektive!!

Da jeg endelig var i aktiv fødsel hadde jeg allerede fått petidin og ville forsøke badekar. Det funket ikke for meg,fikk panikk da riene kom - måtte ligge på siden for å klare og jobbe med dem. Fikk flere "vepsestikk", og så endelig epidural!!!!!!!!!!!! HIMMEL!!! hehe Og jeg som var så sikker på at jeg ikke skulle ha det i allefall... En ting er sikkert: Lett å forandre mening under en fødsel ;-)

Det var rart å se på monitoren at jeg hadde skikkelige rier, men ikke merke noe etter å ha hatt så mange timer med vonde rier allerede!!

Fra 4 cm åpning til ca 9 cm gikk det fort og veldig greit pga epiduralen. Deretter ble det litt værre igjen... Hadde vonde pressrier LENGE! Og tilslutt ble lege tilkalt og det var rett før det ble vakuum, men jeg klarte det!!!!!!!!!

Helt utrolig å oppdage hvilke krefter man faktisk klarer å finne!!! Jeg var helt overbevist om at jeg ikke skulle klare mer på slutten, men så feil kan man ta:-)

Og det var verdt det!!!!! Nå har vi ei nydelig jente, og formen min er veldig bra i forhold til hva den var etter det planlagte keisersnittet forrige gang :-)

Så nå er det bare å prøve og finne hverdagen igjen innimellom amming (og hun vil ha pupp HELE tiden og LENGE om gangen) og en storesøster som også vil ha oppmerksomhet...

Ønsker alle som fortsatt venter LYKKE TIL!! Det er stort å gå igjennom en fødsel og se hva vi faktisk klarer!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med den lille :)

Skrevet

Gratulerer så mye-----=)) hilsen annen 73 modell

Skrevet

Gratulerer så mye med vel overstått fødsel, og ei herlig tulle!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...