Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De sier at over 140 skal betyt jente og under 140 er gutt, men etter en stor undersøkelse på DB for et par år siden konkluderte jeg med at dette stemer på ganske så nøyaktig 50%, så dermed er det ikke mye å bli klokere av ;-) Har selv tre gutter hvor det stemte på en, ikke på en og den siste lå midt i mellom dette hele tiden. Hva vesla ligger på vet jeg ikke.

Skrevet

Jm sa 140 i gjennomsnitt på babyen min var vel 16+1 da. Ligger mitt på skalan sa hun, over var kanskje jente og under var kanskje gutt? Husker ikke men det vet sikkert noen annen...:)

Skrevet

har en gutt i magen, og han ligger da helt på grensen! Var jo en undersøkelse her inne, og da stemte ikke hjerteslagene mye med kjønn..

Skrevet

dette er gamle kjerringråd som det ikke er noe hold i, dessverre..jordmor sa til meg at hjerteslagene endret seg hele tiden etter hvor aktiv babyen er osv...

husker med førstemann at jeg ofte tok sparkeprøve og målte hjertefrekvens over lengre tid, og da varierte det fra 120-170...

Skrevet

150 her og vi får jente :) Jordmor tippet jente på første kontroll pga hjertelyden. Den er visst lavere hos gutter.

Skrevet

Hadde hjertelyd på rundt ca 150 forrige gang og det ble gutt..

Jordmora mi sa at hun hadde hatt 150+ på alle sine svangerskap og alle 3 ble gutter...

Så det stemmer nok ikke så veldig...

Skrevet

I følge jordmora mi er sånne konklusjoner med kjønn og hjertelyd bare bambus.. Og hun sa at hun syntes det var tåpelig at helsepersonell uttaler meninger om kjønn på babyen basert på dette. Det er ikke gjort noen store forskningsprosjekter på området, så man må ta dette med en klype salt. Det er ikke vitenskapelig, men morro læll da å gjette kjønn, men jeg har ikke større tro på denne metoden enn andre morsome ting som pendel over magen og kinesisk fødselskart ol.

Skrevet

Det sies mye rart som liksom skal indikere kjønn, men ingenting stemmer. Selvfølgelig stemmer det for halvparten, fordi det er 50 % sjanse for det ene eller det andre kjønnet.

Men sålangt er det ingenting som dokumenterer at hjertelyd kan indikere kjønn. Dessuten varierer antall hjerteslag noe gjennom svangerskapet også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...