Gå til innhold

flere med stort sf-mål?

Anbefalte innlegg

Gjest Hellokitty03+09+13+13
Skrevet

jeg er 33 uker i dag og sf-målet mitt blei målt til 36 cm i dag. var på ul når jeg var 31 uker og da var babyen helt på gjennomsnittet. +3,8 %. så er nok bare masse fostervann. men ser jo fødeklar ut så stor jeg er.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var ganske høyt ja.. jeg lå på 34 cm i uke 37.. Det er jo helt gjennomsnittelig .. På den streken hvor de måler.. Men det er vel greit så lenge du følger kurven din.. Med forrige mann så hadde jeg mye større mage.., og lå over det grønne feltet hele veien.. Da ventet jeg gutt.., nå venter jeg jente.. =)

Skrevet

I følge skjemaet på symfyse-fundusmål er du faktisk ganske så fødeklar;) Men det er jo godt at ungen ikke er altfor stor, da ville den vært gedigen til termin:/

Jeg målte 29 cm da jeg var 27 uker. Ble såpass skremt at jeg fikk ekstra ultralyd som viste en gutt på 2000 gram (var 30+5). Så gutten blir stor... Er mer bekymret for fødselen enn stor mage, men skjønner du blir lei hvis du får mange kommentarer på magen. Folk tenker seg ikke spesielt mye om før de kommenterer garvide mager:(

Kan det hende du er lenger på vei enn ultralydtermin viser?

Skrevet

Symfysemålet mitt ble målt til 35 cm idag (37+3). Har ligget øverst på den grønne streken hele tiden, og magen er veldig stor. Har ikke vært til vektestimering, men jordmor tippa at han var 3500 g når jeg var 36+0, så blir nok en veldig stor baby det her!!

Gjest Hellokitty03+09+13+13
Skrevet

når jeg var på ultralyd var han 1780g og d er jo helt gjennomsnittlig i 31 uker, så tror ikke jeg er lengre på vei. fortsetter det i dette tempo vil jeg jo være gedigen til termin. huff. skal på ultralyd den 28 april så får høre hva de sier da.

Skrevet

Hehe, jeg var på kontroll idag. Er 38+2, og sf-målet var på 41, dvs utenfor skjema :P

Men følges opp på ul, så vet at junior bare er +8, men jeg har MAAAAAAAAAASSE fostervann

Skrevet

Jepp, har målt store mål på meg hele veien, jordmor skremte meg med prat om svangerskapsdiabetes og greier, noe jeg ikke har...vi har store flotte mager jenter!! Er så vanvittig lei av de samme kommentarene om hvor vanvittig stor jeg er og om jeg er sikker på at det bare er en inni der...grrrr..blir litt lei meg noen ganger-vi er da forskjellig og babyer kommer i ulike str-sånn er det bare! Forstår at det er facinerende og at andre ikke har sett meg sånn før, men slutt med alle de fjasete innspillene hele hele tiden...."spiser for to" er også liksom brukt opp...bare ett lite hjertesukk her nå..og kansje er jeg litt lei den ufrivillige oppmerksomheten for første gang;)

Fødselen kommer til å gå fint-ut kommer de uansett-lykke til til alle oss med store babyer, masse fint forstervann og velfungerende morkaker!!!

Skrevet

39+6 i går og SF-mål på 41! Ble sendt på UL, der frøkena ble målt til å være +22%. Kjenner jeg gruer litt for å evnt gå over tiden.....

Skrevet

Jeg lå på 35 cm i uke 36+1 altså på topp av det grønne feltet. Det som er så rart er at magen ser ikke noe stor ut, alle kommenterer at jeg er så liten. Så jeg skjønne ikke helt det der.. Men blir jo litt bekymret når jeg har lagt på streken tidligere og fått 4 kgs babyer også ligger jeg på topp nå.. Lurer jo på om det bli 5 kg baby denne gangen da, men jeg føler meg ikke akkurat stor nok til det heller - merkelige greier..

Skrevet

Jeg også er stoor! Vet dere hva min ultralyd lege sa til meg?

Jeg var på 3d ultralyd på en privat klinikk sammen med ei vennine. Hun har termin to uker etter meg, men har såvidt mage, bruker sine egne klær og er 29 uker på vei....

Da vi skulle ta ultralyd tumlet min microBen rundt, lå på tvers, satt litt og snurra rundt, tjihi

Han hadde masse plass.

Min vennines lille prinsesse lå med strake ben og tærne oppi panna (balettdanser, hihi)

Beveget seg jo, men minimalt med plass der inne.

begge deler var svært normalt, men min kom til å være sterkere ved fødselen fordi den har hatt plass å bruke kroppen på og trene muskler. Det kan nok stemme, for min første var en spenstig liten kar allerede ved fødselen og min vennines forrige var "slapp", skikkelig nyfødt leeeenge.

Så vi får trøste oss med det iallefall da jenter!!

Lykke til med tiden som står igjen!

Skrevet

Jeg ble i uke 36 målt til 38 cm...men vet ikke noe om hvor stor ungen er...

Skrevet

Jeg har ligget øverst på det grønne feltet hele tiden, men sist gang i uke 37 lå jeg plutselig laaangt over der igjen. Var på UL igår, og i min mage ligger en helt normalt stor gutt men pluss litt. Han ligger an til å bli 3500 til termin. Så disse SF målene er litt hipp som happ og ikke noe vi skal bekymre oss for :-)

Skrevet

Hei var på kontroll hos jordmor forjeuke da var jeg 27 + 5 og hadde symfysemål på 30 cm ,,,

skal på sykehuset neste uke for kontroll blir spennede og se om det er stor unge eller masse vann :)

Skrevet

Jeg er 37+6 nå, og i går ble jeg målt til 35 cm- det er jo i øvre del av det grønne feltet, så da er det jo voldsomt å være så stor allerede etter 32 uker, HI- All min medfølelse!

Jeg irriterer meg enormt over alle venninner og andre "ufaglærte" som insiterer på at jeg er såååå liten! Greit for dem å si- er ikke de som knapt klarer å ta på seg sokkene...Heldigvis sier alle jordmødre jeg treffer at jeg akkurat passe, jeg "tror" liksom mer på dem, jeg da, for de har nok hatt nærkontakt med flere gravide mager enn venninnene mine har ; )

Skrevet

Jeg er i uke 37+3 og var på ultralyd når jeg var 37 uker.

Jenta mi ble estimert til 3900g ved termin. Hun var +5 %.

Men så har jeg diabetes type 1 også da. Men trodde hun kom til å bli større jeg da, med tanke på diabetesen. Men får vel bare vente å se! :)

Skrevet

Jeg var stor sist og er stor nå... ligger over det grønne feltet i skjemaet. Er 29 uker nå, og på kontrollen for et par dager siden var jeg ca 31 cm... Legen sa at målet jo var litt unøyaktig, for man får jo med litt fett også... morsomt... Men har masse vann i kroppen, vet ikke om det har noen betydning. Selv om jeg var diger sist også, og ble fulgt godt opp fordi de trodde jeg ville få en diger baby, var lillegutt 3700 da han ble født på termin...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...