Gjest Skrevet 14. april 2009 #1 Skrevet 14. april 2009 Vi har 3 barn og venter en liten en rundt 9. august. 2 av barna går i barnehage og 1 på skole (1.klasse). Av erfaring vet jeg at jeg liker fred og ro i ukene før termin, og ofte har mye vondt da (bekkensmerter ol) og er mye dårlig (fått diagnosen svk.forgiftning en gang, vippet i grenseland med de to neste). Derfor har vi valgt å ta ferie helt i starten av sommeren, dvs siste uken av juni og de to første i juli for de to i barnehagen, resten av tiden er det meningen de skal gå i barnehagen med unntak av spordariske fridager der det måtte passe, og de vil sikkert få kortere dager om formen min er akseptabel. Så er det skolegutten da. SFO har åpen hele sommeren. Vi bor på et ganske lite sted hvor det få barn og enda færre midt i fellesferien. Ville dere hatt barnet hjemme hele sommeren når han har skolefri, eller ville dere benyttet SFO de ukene de yngste skal i barnehagen? Dvs fra og med tredje uken i juli. SFO betales enten pr dag eller uke, og om det er snakk om mer enn 2 dager pr uke så lønner det seg med å ta hele uken rent økonomisk, så må bli enten SFO de fleste dager (bindene påmelding) eller ikke i det hele tatt.
Lovemelikeyoudo Skrevet 14. april 2009 #2 Skrevet 14. april 2009 sikkert kjekt for skolegutten å leke med jevnaldrene de ukene. Uten erfaring,da jeg bare har en 3 åring..
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 14. april 2009 #3 Skrevet 14. april 2009 Jeg hadde min, som nå går i førsteklasse, hjemme hele sommerferien i fjor (han gikk da i bhg. og Knerten hadde også fri, for han var jo bare 2 år) Det var aaaaaltfor lenge for en såpass stor gutt å være hjemme. Vi hadde ferie tidlig.... Han kjedet seg nesten blå.... Og jeg var ikke gravid engang. Så noen dager i uken har han nok ikke vondt av:-) Og så kan du trøste deg med at neste år blir det helt sikkert en annerledes sommer. Noen ganger blir det sånn og noen ganger blir det slik:-) Det viktigste er kanskje at du ikke overanstrenger deg, og bekken skal man ikke kimse av. Viktig å ta det alvorlig. Hilsen en med kronisk bekkenledd syndrom.
Gjest Skrevet 14. april 2009 #4 Skrevet 14. april 2009 Ser ut for at dere tenker slik jeg gjør :-) Er også redd han vil kjede seg veldig hjemme når det ikke er andre barn her og med en mamma som neppe vil orke noe som helst. Neste sommer blir nesten garantert anderledes for da skal vi forhåpentligvis flytte til et sted nærmere familien og hvor det bor kjempemange barn sånn noenlunde i nærheten og mye å finne på, så da håper jeg å kunne ha alle fire barna hjemme det meste av sommeren og kose meg sammen med dem :-)
lego Skrevet 14. april 2009 #5 Skrevet 14. april 2009 Hadde nok sendte han største på SFO ja. Han kommer til å kjede seg halvt ihjel hvis han skal gå hjemme sammen med deg, som da ikke orker noe særlig... Bedre å ha noen få venner å være sammen med på SFO enn ingen i det hele tatt hjemme... Ser for meg at han kommer til å plage småbrødrene når de kommer hjem fra bhg fordi han har kjedet seg hele dagen...
Gjest Skrevet 14. april 2009 #7 Skrevet 14. april 2009 Ja, han holdt på litt sånn i julen, da hadde han 2 ukers ferie, og småbrødrene var i barnehagen en del av dagene (mye hjemme også da) siden jeg måtte jobbe litt også hjemme. Han var temmelig gørr-lei på slutten og gjorde akkurat som du skriver, plaget småbrødrene når de kom småsliten hjem fra barnehagen fordi han var såååå selskapssjuk. Og da hadde jeg jo overskudd til ham og prøvde å finnepå gøye ting med ham åttpåtil...
lego Skrevet 14. april 2009 #8 Skrevet 14. april 2009 Da hadde jeg helt klart sendt han på SFO og heller hatt barna hjemme de dagene du føler deg i form til det, la de ha kortere dager osv når det passer deg best. God sommer!
Gjest Skrevet 14. april 2009 #9 Skrevet 14. april 2009 Takk for deg :-) Jeg for min del kunne nok hatt ham hjemme, men tror faktisk han vil få det best på SFO akkurat denne sommeren når ting en gang er som de er.
olla Skrevet 14. april 2009 #10 Skrevet 14. april 2009 Nå skal du få et svar fra ei som har vært litt imot sfo, og barnehage for de under 3 år, men som gjerne svarer: send han på sfo, han vil kjede vettet av seg hjemme, det blir for lenge. Ta han heller fri av og til.
meg & to små vampyrer Skrevet 14. april 2009 #11 Skrevet 14. april 2009 Hei, Alva! Jeg har jo termin litt før deg, men vi har tenkt som dere og legger guttungens ferie så tidlig som mulig. Dermed skal han i bhg de siste 1,5 ukene før termin og videre utover sommeren. Vår er 2,5 nå og nesten 3 i sommer. Jeg tror jeg ville hatt muligheten for at skolegutten deres kunne gått på SFO. På den annen side så er han vel kanskje mye mer selvstendig og praktisk å ha hjemme enn de to minste. Så jeg tror ikke det å ha ham hjemme ville være min største bekymring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå