lillevinge Skrevet 14. april 2009 #1 Skrevet 14. april 2009 Hvilken type madrass velger dere til den lille? Hva med dyne? kunstfiber eller dun? Har termin i begynnelsen av august, trenger jeg da sommerdyne? eller funker det med helårsdyne?
VinterSol+2 Skrevet 14. april 2009 #2 Skrevet 14. april 2009 vi kjøpte en relativt fast, sånn anti-allergimadrass til vesla vår. den kan vaskes osv, (har avtagbart trekk, veldig greit) så den skal lillebror få overta. Hva slags dyne du skal ha, avhenger litt av hvor varmt du regner med å ha det på rommet til baby, osv. Men det er viktig at baby ikke blir for varm, -ettersom de fleste småbarn fint kan tåle å bli litt kjølige (ikke kalde, sef) men tåler veldig dårlig å bli overopphetet. (tenk på det med baby i vogn også, jeg grøsser når jeg ser hvor mye folk pakker inn ungene sine!) Babyer kan nemlig ikke regulere varmen så godt selv ved å svette osv. Jeg har jobbet med å selge dyner og sengetøy til babyer og småbarn, jeg pleier anbefale dun, dersom du ikke har allergiproblematikk mot dun i familien. Dette fordi det puster godt, og du kan bruke sommer som vinter. dersom det er veldig varmt i august, bytter du bare ut dyna med et lite pledd el.
Snuppa med Nutta i magen. Skrevet 14. april 2009 #3 Skrevet 14. april 2009 Som dyne har vi valgt Høie Allergo. Vi har kjøpt en som passer i vognen og en til sengen. Den til sengen koster 449kr og den til vognen tror jeg kostet rundt 250,-.
Venter09<3med ny spire Skrevet 14. april 2009 #4 Skrevet 14. april 2009 Jeg kan anbefale dyner og slikt fra Jysk.. venneinnen min har hatt de på begge sine små. og er kjempe forøyd. har selv kjøpt det til lille gutt. de virker veldig flotte
Mamma_til_isabella Skrevet 14. april 2009 #5 Skrevet 14. april 2009 Vi kjøpte en madrass til 1100 på babyshop.Og overmadrass til 400.Madrassen er fast for det sa de var veldig viktig. Til vognen fulgte det med madrass så den gidder vi ikke bytte ut. Ville nok heller kjøpt noe litt dyrere for tenk den skal jo brukes noen år. Ville valgt dun dyne for det er det som puster best! Vi kjøpte dun helårsdyne til både vogn og seng!
lillevinge Skrevet 15. april 2009 Forfatter #6 Skrevet 15. april 2009 Takk for alle svar. Det er jammen mye å tenke på når man skal ha barn, mye ting og tang man trenger =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå