Gå til innhold

Gøy med litt sammenligning.Baby 8 mnd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille klump er 8 mnd i dag,han veide 8670gr og 70 cm lang. Han krabber i full fart , reiser seg i leke grinda og setter seg opp på rumpa.Elsker grøt og brød skive med leverpostei men middag er æsj. Han har forsatt ingen tenner. Sove er oppskrytt, sover 2 lurer på dagen på ca 30-45 min. Våkner ca kl 24,2,4,6 vær natt. Kl 7 er det morgen.( sovner raskt igjen enten av smokk ,vann eller når mor kaputtilerer pupp.Ellers er han verdens skjønneste baby. Hadde vært gøy og høre hvordan det er med deres små skjønningser på 8 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Snuppa vår er 8,5 mnd.

Hun krabber, reiser seg og står stødig. Jeg vet ikke eksakt hvor tung hun er, men pappan veide seg med og uten henne hos en venn og mener hun er ca 10kg med klær og bleie. Hun har vært kresen i matveien hele tiden, men det begynner å bli bedre nå (heldigvis!). Hun er fremdeles ikke glad i banan og søt mat. Grøt er best. Pupp vil hun bare ha hvis hun er sliten og trenger kos. Snuppa har 4 tenner: to som kom da hun var 5 mnd og de nye fikk hun denne uka! Hun sover ca like mye som tassen din om dagen. Vi legger henne kl 7 på kvelden og da får hun ett drømmemåltid kl 2200 før natt. Pappan er oppe og putter i smukken ca 2 ganger i løpet av natta før hun våkner for pupp kl 0600. 0700 er det ingen nåde lenger: da skal hun opp!

Hehe..

Skrevet

Junior er 8,5 mnd. Ca 9,5 kg og ca 79 cm lang. Spiser masse grøt og er ikke kresen med middag heller. Men fiskegrateng skal han ha seg frabedt! Klarer ikke spise brødskiver eller skorper. Har gitt ham det ofte, men med en gang han får noe bak mot svelget kaster han opp, og hele måltidet kommer i retur. Det har ført til at han vegrer seg mot brødmat, så jeg har gitt ham et par ukers pause nå før vi prøver igjen. Han er ellers veldig opptatt av hva vi spiser, strekker seg etter maten min og jeg lar ham smake så sant det er forsvarlig. Gjett hvem som fikk smaken på Kvikk Lunsj i påsken!?? Nå er det slutt på å spise snask mens han er våken skjønner jeg! Pupp vil han oftest ha, men jeg har ikke så mye lenger, så det blir helst morgen og kveld. Mme til lunsj, det tar han greit, selv om jeg ikke har gitt ham noe særlig av det til nå. 6 tenner er kommet (mye gråt og lite spising når det er tenner på gang!) Sover to dupper a 30-45 min på dagen, og legger ham kl 18.30-19.00. Går greit å legge, men er stadig våken om natta selv om vi nattavvente for 1,5 mnd siden! Våken ca 22.30, 01.00, 03.00 og våken kl 05.00. Går greit med smukk og litt vann fram til 05.00 men da mener han det er morgen. Huff og huff så trøtt jeg er om dagen. Prøver å legge ham litt tidligere (!) denne uka for å se om det kommer av at han er overtrøtt. Hvis ikke får vi prøve å forsiktig skru frem leggetid til 19.30 etterhvert....

Skrevet

Hei:) Artig med sammenligning:)

Pjokken min blir 8 mnd imorgen, og slik ligger det an med han:

* sover fra 19-07/08-tida (sammenhengende! Gjort det drøyt 1 mnd)

* 2 dupper om dagen (1-1,5 t pr.dupp)

* elsker grøt, middag er ok... nettopp begynt med brødskive, går fint ned dette også:) Har aldri vært noe problem å gi han mat, han er en stor plugg på godt over 10 kg og noen og 70 cm tipper jeg. (ikke målt og veid siden 6 mnd) Ellers ammer jeg morgen, lunch, kvelds. Begynner å bli lite melk har jeg inntrykk av... Drikker endel vann (må være varmt/ lunkent).

* motorisk går det bare bakover. Klarer å dra seg litt framover med hendene. Er opp i krabbestilling og står å rugger. Kan sitte uten støtte, står stødig ved bord o.l.

* 2 tenner nede (fikk når han var 7mnd)

Skrevet

Snuppa er 8 1/2 mnd.

- Legger seg 18.30 og sovner med en gang, våkner til pupp ca.23, våkner ellers et par ganger i løpet av natta, men sovner fort igjen. Står opp ca. 7.

- 2-3 dupper om dagen (1/2 t-2 t pr dupp)

-Er veldig glad i grøt; spiser to måltider grøt, en brødskive, litt middag (ikke så glad i det..) og frukt.Vann til alle måltid.

- Ammer ca. 2-3 ganger i løpet av døgnet, lurer kanskje på om hun skal få mme i tilegg...?

- Åler seg fort fremover og kommer seg akkurat dit hun vil, sitter støtt og strekker seg opp etter møbler.

-2 tenner nede

- Er stort sett veldig blid og førnøyd; smiler, ler og pludrer (sier papapa, mamama, ba (til ball) og de (når hun peker).

Ellers så er det veldig morsomt å vise hvor stor hun er, vinke og herme

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...